Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera för att kunna spela brända spel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera för att kunna spela brända spel?

Hej alla på psxcare

Har precis fått hem mitt chippade wii (wiikey2) och börjat spela. Wii sports funkar klockrent, men när ja brände ut Mario_And_Sonic_At_The_Olympic_Games_PAL_Wii-WiiZARD
    så kommer det ibland ett error där det står:

"The game disk could not be read..."

Har uppdaterat brännaren med senaste firmware, brände med imgburn på 4x på Verbatim DVD-R.

Fråga: Behöver jag uppdatera mitt wii för att det ska fungera? Finns det i så fall något sätt att uppdatera utan att använda internet?

Fråga 2: Behöver jag uppgradera mitt wiikey2?

kan nämnas att jag inte har kollat vilken version jag har, men ska kolla dirr nu

wii är version 3.3E

Comment

låter mer som att bränningen inte har blivit helt lyckad.. Testa snabbare hastighet eller rentav lägre....

Det enda som jag ser att det borde kunna vara...

Comment

Ok, tack

Har en Lite on brännare som har ett par år på nacken. Såg nu att senaste firmware var från 2006, så kanske är för gammal.

Comment

Köp en ny extern brännare den här funkar till xbox 360 spel och wii
          Det kan bero på att du har dålig brännare och media(skivor) Dom här grejerna rekommenderar jag

Brännare:Samsung SE-S224N kostar 600kr på kjell..

Skivor: Traxdata dvd-R (funkar kanon), Verbatim dvd-R (funkar kanon), TDK dvd-r(funkar helt ok men köp heller verbatim eller traxdata..

Brännar pogram: Använd imgburn och bränn i 6x eller mindre du väljer..
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Står när jag använder imgburn att skivan endast stödjer 6x, 8x, 12x, 16x. Kan man andå bränna på 4x?

hittar förresten inte den där brännaren varken på prisjakt eller nån svensk affär, bara en massa tyska
            Last edited by RJse; 2009-02-19, 14:29.

Comment

update:

Jag tror jag har lyckats nu

Brände Super Mario Galaxy förut, imgburn på 1x hastighet. Avmarkerade dessutom "Verify". Spelade 2 levels utan problem
              Vet inte om det hjälper eller inte, men den funktionen gör väl bara så att imgburn checkar så att dvd blev bra?

Comment

Original inlägg av RJse Visa Inlägg
                update:

Jag tror jag har lyckats nu

Brände Super Mario Galaxy förut, imgburn på 1x hastighet. Avmarkerade dessutom "Verify". Spelade 2 levels utan problem
                Vet inte om det hjälper eller inte, men den funktionen gör väl bara så att imgburn checkar så att dvd blev bra?
                Ja det stämmer, den kollar bara så att skivan blev bränd som det var tänkt. Skulle dock klart rekommendera att du köper en ny pioneer brännare och ett 50-pack Verbatim DVD-R skivor.
                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X