Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey2 funkar ej så bra med D2B?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey2 funkar ej så bra med D2B?

Jag har precis chippat ett Wii med serienr: LEH 135xxxxxx (cut legs) och den vill inte läsa orginal eller brännda spel. Efter ett tag kan man få det att fungera men så ska det inte vara. Jag testade att byta till ett annat Wiikey2 chip men likadant där. Wiikey2 ska ju fungera på alla konsoller. Jag har funderingar på att köpa ett D2Pro istället och sätta i för det har fungerat förut i ett annat Wii med cut legs.

Jocke

Jag har nu tagit bort chippet men konsollen har fortfarande problem att läsa orginalspel när den har varit strömlös. Vad beror detta på? Har chippet förstört något på Wiit?

Jocke

Comment

Jag har nu lött in ett D2Pro istället och det funkar lite bättre men ibland så hittar den inte skivan och man måste starta om och då läser den skivan. Jag ska prova lite mer.
      Jag glömde skriva att skivan snurrar fort hela tiden, ifall det inte finns något att läsa på skivan (när man tex pausar och går iväg en sväng) så borde den väl varva ner. Eller har jag fel?? Vad kan detta bero på?

Jocke

Comment

Vilka skivor använder du? Rekomenderar Verbatim Dvd-R,Traxdata Dvd-R..
        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Sedan jag lödde in ett D2Pro v3 så var jag bara tvungen att starta om Wiit en gång sedan har den funkat klockrent. Då undrar man varför D2Pro funkar men inte Wiikey2?

Jocke

Comment

har wiikey2 på en d2b (cut legs) funkar super bra villka punkter andvänd till wiikey2

Comment

Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
              har wiikey2 på en d2b (cut legs) funkar super bra villka punkter andvänd till wiikey2

Dem man ska använda.

Jocke

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X