Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem...

Hej!

Jag har lite problem med mitt chippade wii. När jag sätter i en backup skiva så ser det ut att fungera i menyn, men när jag klickar på det för att starta så blir skärmen bara svart och ingenting händer. Jag har version 3.1E och wiikey2, inte säker på wiikey2 versionen mitt wii chippades idag 25/07-09. Hjälp uppskattas.

Edit: Jag har testat Grand slam tennis och Super smash och det är samma problem med båda.

Tp456
    Last edited by Tp456; 2009-07-25, 18:13. Anledning: Spel

1. är spelet en scrubbed Version
    2. är spelet pal eller ntsc-u
    3. andvänder du Brickblocked eller något liknande program

Comment

Båda är Pal och jag använder brickblocker, Grand slam tennis är en scrubbed version.

Comment

Jag fick SSB att fungera när jag uppdaterade wiit till 3.4E.

Comment

den svarta skämen får man när man har för lågt FW det finns många fix för detta, det jag andvänder är wads för jag andvänder usb loader

Comment

När jag nu uppgraderade FW så försvann problemet med den svarta skärmen, men då dök error 001 upp, när jag sen tog bort error 001 med wii scrubber och generic wii patcher så dök ett nytt problem upp, "An error occurred, eject disc...
            Hur ska man göra för att få bort det problemet?

Comment

Alla problem är lösta, tack för hjälpen. MVH Tp456

Comment

Vad gjorde du för att fixa problemen?

Comment

jag installerade wads 38 53 55 när jag testade Grand slam tennis

Comment

har samma problem men jag hängde inte riktigt med i svängarna hur man skulle göra för att lösa det... mitt wii är 4.2E om det hjälper på nå vis
                    allt jag vill är att få det funka.....

Comment

Jag hade problemet, och alla svar jkag hittade pekade åt för låg FW på wiit, så jag uppdaterade, och vips så kan jag inte spela regions spel, bara PAL, alla andra skivor jag har funkar helt plötsligt inte, men däremot fick jag igång på rayman raving rabbids efter FW.

jag har skrivit om detta flera gånger, och det verkar inte finnas någon på PSXcare som tar upp detta som ett problem och varnar för att installera senaste FW.

borde stå en sticky på forumet att INTE köra senaste upgrade då den blockar andra regioner.
                      men det är väl bara att vänta på nästa wiikey uppgradering och hoppas det löser problemet.

så annonsen för wiikey ska stå REGIONSFRI om du inte har senaste FW på ditt wii (4.2E)

Comment

En fråga då gällande att uppdatera mot internet till senaste firmware...Om man bara har brännt spel med PAL som region, är det lungt att uppgradera då, eller??? Tacksam för svar...

Comment

Original inlägg av Pyllen Visa Inlägg
                          En fråga då gällande att uppdatera mot internet till senaste firmware...Om man bara har brännt spel med PAL som region, är det lungt att uppgradera då, eller??? Tacksam för svar...
                          spel du laddar hem från nätet som det står i namnet på det du laddar hem ska vara PAL bör du inte lita på, kolla spelet med Wii Brick Blocker... (tror den ska tala om för dig vad det är för region, rätta mig om jag har fel någon som har en wii konsoll? )
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

off topic nån som fått new super marioatt funka egentligen ? vill ha det på skiva

Comment

Varför inte använda sökfunktionen före du frågar??? http://forum.psxcare.com/support/sho...ht=super+mario
                              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X