Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

An error has occured "New super mario bros"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• An error has occured "New super mario bros"

Hejsan! Har just köpt ett chippat wii med wiikey 2 som så många andra. Använder nero 7.0 att bränna en .iso fil. "image burn" compliation osv...

Spelet öppnar sig och man hinner lira sisådär en bana eller mindre när den svarta rutan med "an error has occured, eject bla bla bla" dyker upp. Är det det här som kallas för ett brickat wii? Kan väl inte redan ha fått den bannad, jag råkade nämligen uppdatera spelet när den bad om det=( Har ägt wii:et i 1 dag:P Första spelet jag bränner, har jag jätte otur bara eller gör jag något fel?
    Last edited by Tremor; 2009-11-27, 21:57.

Original inlägg av Tremor Visa Inlägg
    Hejsan! Har just köpt ett chippat wii med wiikey 2 som så många andra. Använder nero 7.0 att bränna en .iso fil. "image burn" compliation osv...

Spelet öppnar sig och man hinner lira sisådär en bana eller mindre när den svarta rutan med "an error has occured, eject bla bla bla" dyker upp. Är det det här som kallas för ett brickat wii? Kan väl inte redan ha fått den bannad, jag råkade nämligen uppdatera spelet när den bad om det=( Har ägt wii:et i 1 dag:P Första spelet jag bränner, har jag jätte otur bara eller gör jag något fel?
    du blir inte bannad. Plus nästan alla New super mario bros versioner funkar inte man måste patcha de. Nästa spel du bränner bränn med imgburn
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Ok, fick mario kart att fungera så det är inget fel på wii:et iaf skönt o veta=)
      Har patchat Wii:et till V 1.4E eller vad det nu kan vara. Den senaste iaf.

Patcha new super mario, jag antar att du menar att jag ska patcha den innan jag bränner den så att säga, är det med wiibrickblocker du menar att jag ska den med, eller något annat? Vad är det den ska patchas med:P?

Tack för snabbt svar=)

Comment

Tremor hur brände du dina spel?

Comment

Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
          Tremor hur brände du dina spel?
          för att få NSMB att funka med wiikey måste du uppdtaera chippet till 1.3
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37985
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

jag frågade hur man bränner till Wiikey 2. allewii snälla sluta med new super mario bros dit och hit. jag frågar hur man bränner generellt

Comment

1. Avinstalelra Nero o kör ett vettigt Gratisprogram som heter IMGBurn ( http://www. i början och .com på slutet hittar du den på. )
                2. Starta ImgBurn
                3. Stoppa i en tom DVD-R skriva helst av märket verbatim i din DVD brännare.
                4. Ladda din NSMB iso i IMGBurn
                5. Klicka på Bränn, *Bocka i* Verify + Eject.

När släden spottar ut skivan är den klar.
                Har du en Wiikey2 moddad Wii som kör 1.3 firmware på chippet är det bara att spela tills tummarna blöder.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

pendragon jag hört från väldigt många att man måste bränna med 2,4x är detta sant? För att min brännare klarar bara 4x

Comment

pendragon jag hört från väldigt många att man måste bränna med 2,4x är detta sant? För att min brännare klarar bara 4x minst

Comment

Klarar din brännare bara 4x så kör 4x
                      HAr du 8x skivor så kör dem i din brännare i den hastigheten brännaren klarar.
                      Personligen tycker jag det är dumt att köra långsammare än vad brännarna klarar då nyare brännare inte gillar att köra på lägre hastighet med media som klarar snabbare.

Förut på 90talet hade man sådana issues eller tidigt 2000tal.

Skivor som är Certifierade att köras i 8x eller 16x mår inte riktigt bra av att brännas i 2,4x på snabba brännare. MEn nöden har ibland ingen lag.
                      / Pendragon

Comment

Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
                        pendragon jag hört från väldigt många att man måste bränna med 2,4x är detta sant? För att min brännare klarar bara 4x minst
                        Nej det är inte sant, 2,4x är en standard för dual layer-skivor, tror inte ens att det går att ställa för DVDr.
                        Kör du på i 4x men som pendragon skrev tidigare, kryssa i verify. Bränningen blir inte bättre, men du kan i alla fall utesluta eventuella fel med din bränning.
                        Ritek G05-skivor fungerar utomordentligt till de flesta konsoller så det behöver inte vara Verbatim.
                        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Äntligen

Nu funkar NSMB. Har provat en flertal men fått error på samtliga.

Jag kör Wiikey 2 update 1.3.

Har inte kört wiibrickblocker eller ngt annat.

Denna funkade för mig:

[Wii]New_Super_Mario_Bros_Wii[PAL][FullISO][WiiSOS.com]

Comment

Hej jag har följande problem..

har Wiikey 1.
                            har ställt in wiikey att blocka uppdateringar med cfg.1.9x.pal.iso
                            uppdaterat wiikeyt med wikey.1.9s.pal

jag kan fortfarande inte lira NSMB, blir precis som tidigare "an error has occured" mitt i spelet.

kör ws_nsmbw_bm_pal

någon som har något förslag på vad jag ska göra?
                            Last edited by ghblin; 2010-01-04, 01:33.

Comment

Original inlägg av ghblin Visa Inlägg
                              Hej jag har följande problem..

har Wiikey 1.
                              har ställt in wiikey att blocka uppdateringar med cfg.1.9x.pal.iso
                              uppdaterat wiikeyt med wikey.1.9s.pal

jag kan fortfarande inte lira NSMB, blir precis som tidigare "an error has occured" mitt i spelet.

kör ws_nsmbw_bm_pal

någon som har något förslag på vad jag ska göra?
                              Byt chipp till Wiikey 2
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X