Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey2 update 1.3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey2 update 1.3

Wiikey2 update 1.3 fixar problemet med New Super Mario Bros NSMB

Ladda hem rätt install/config beroende på vilken världsdel din WII är avsedd för.

EUR = Europeisk WII
    USA = Amerikansk WII
    JAP = Japansk WII

http://www.wiikey.cn/en/legacy/

Packa upp filerna med t.ex. WINRAR

http://www.rarlabs.com/download.htm
    Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Det funkar! Nu blir alla glada...

Tack Hansi

Comment

Jag har köpt wii:et hos er, så jag antar att det är EUR = Europeisk WII jag har eller?

Comment

Original inlägg av MrxNoName Visa Inlägg
        Jag har köpt wii:et hos er, så jag antar att det är EUR = Europeisk WII jag har eller?
        Ja
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Bränner man filerna på skiva eller?

Comment

Har det någon betydelse vad man har för version sen tidigare på Wiikey2:an eller är det bara att köra? Jag köpte mitt wii för ca ett år sen.

Comment

Original inlägg av MrxNoName Visa Inlägg
              Har det någon betydelse vad man har för version sen tidigare på Wiikey2:an eller är det bara att köra? Jag köpte mitt wii för ca ett år sen.
              Version spelar ingen roll.

Läs ovan. PACKA UPP MED WINRAR, då får man en ISO-fil som man bränner ut.

Comment

hur vet man om man har wiikey1 eller 2? när kom 2an?
                vad händer om man provar updaten för 2:an på wiikey 1?
                dottern vill spela detta men vet inte hur man gör med homebrews och usb meck.

Comment

Vi som har Wiikey (1) ?? finns nån update till oss med stenålders-konsoller?

Comment

Original inlägg av signoff Visa Inlägg
                    Vi som har Wiikey (1) ?? finns nån update till oss med stenålders-konsoller?
                    Med tanke på att uppdateringen kom till Wk2 först o att de nog inte gjort något till gamla ettan nej.
                    Kika där så länge så märker du hur det står till med dessa: http://www.wiikey.cn/en/legacy/
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

På vilken skiva bränner man ut uppdateringen? Cd eller DVD?
                      Kan man chippa om ett wii? från wiikey 1 till 2:an?

Comment

Härligt, nu funkar NSMB.
                        Tackar för hjälpen

Comment

Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                          På vilken skiva bränner man ut uppdateringen? Cd eller DVD?
                          Kan man chippa om ett wii? från wiikey 1 till 2:an?
                          Kolla hur stor isofilen blir efter du packat upp den.

700MB = CD
                          4.7GB = DVD

Jag är rätt säker på att det var en DVD jag stoppade i brännaren :-)

Inga problem att ta bort ett wiikey och löda dit ett wiikey2 istället

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Kolla hur stor isofilen blir efter du packat upp den.

Inga problem att ta bort ett wiikey och löda dit ett wiikey2 istället
                            Chippade precis mitt hos er samtidigt som jag var tvungen att få dvd:n fixad, och fick uppfattningen att det skulle hamna ett wiikey(1) i den iom att jag hade en så gammal konsoll. har ju själv ingen koll på vad som gäller. på kvittot ser jag nu att det är skrivet :
                            Wii med ny drive + Wiikey1
                            Byte av DVD till Wii + Wiikey2
                            . ? hur kan jag se vilket chip jag har ?

Comment

Två frågor...

1.kan jag uppgradera mitt wiikey till 1.3 utan att bricka konsolen om jag har installerat Homebrew channel (Gecko).
                              Är helt grön och vill inte ställa till något innan jag uppdaterar mitt chip.

2.Är det bara jag som inte kan spara när jag spelar NSMB?? (spelar genom brewchannel "Gecko" på SD kort). kanske är jag helt bakom eller??

tack på förhand

/A

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X