Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey2 update 1.3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Anonymus Visa Inlägg
    Två frågor...

1.kan jag uppgradera mitt wiikey till 1.3 utan att bricka konsolen om jag har installerat Homebrew channel (Gecko).
    Är helt grön och vill inte ställa till något innan jag uppdaterar mitt chip.
    Uppgraderingar av Chipp påverkar inte konsoller annat än att spel kan sluta fungera, misslyckas man med en uppdatering kan man i vässa fall köra Recoverydiskar o i andra fall får ,man byta chipp.
    Wiikey2 är rätt användarvänligt där.

Original inlägg av Anonymus Visa Inlägg
    2.Är det bara jag som inte kan spara när jag spelar NSMB?? (spelar genom brewchannel "Gecko" på SD kort). kanske är jag helt bakom eller??
    tack på förhand /A
    Har du inte uppgraderat ditt Wiikey2 kan det ju ha med det o göra
    Du slipper Geckoköra den då.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Off topic, dvs inlägg som inte handlar om själva uppdateringen utan t.ex. om hur man bränner nsmb flyttade till denna tråd

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38010
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av signoff Visa Inlägg
        Chippade precis mitt hos er samtidigt som jag var tvungen att få dvd:n fixad, och fick uppfattningen att det skulle hamna ett wiikey(1) i den iom att jag hade en så gammal konsoll. har ju själv ingen koll på vad som gäller. på kvittot ser jag nu att det är skrivet :
        Wii med ny drive + Wiikey1
        Byte av DVD till Wii + Wiikey2
        . ? hur kan jag se vilket chip jag har ?
        Startar uppdateringsskivan så har du Wiikey2 annars har du Wiikey1
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ta OFF TOPIC frågor i denna tråd

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38010

så jag slipper FLYTTA dom dit åt er.

Denna tråd handlar BARA om wiikey2 updaten.

INTE om hur man bränner super mario, INTE om wiikey 1 uppdatering osv.

Nästa off topic om detta raderas istället för flyttas.

Comment

mitt funkade om man uppdaterade wiikey till 1,3v och bara brännde mario utan någon patch lr nått.... va riktigt roligt nsmb

Comment

v1.3 Går ej att ladda ner, nån som vet natt annat ställe???

ursäkt jag hittade det överst på sidan (så går det när man har för brått)
              Last edited by loomis71; 2009-12-26, 10:29.

Comment

hur vet jag om jag har v 1.3 o funkar det ihop med wii version 4.1e????????

Comment

Original inlägg av loomis71 Visa Inlägg
                  hur vet jag om jag har v 1.3 o funkar det ihop med wii version 4.1e????????
                  Bränn skivan och stoppa i din wii.

Har du lägre version än 1.3 så startas uppdateringen.

Har du 1.3 så fungerar skivan som config-disc så du kan ändra inställningar i wiikey2 chippet.

Comment

kan ej få ner hela filen och det funkar ej att dra ner det på wiikeys hemsida heller eller e det jag som e helt bakom

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Wiikey2 update 1.3 fixar problemet med New Super Mario Bros NSMB

Ladda hem rätt install/config beroende på vilken världsdel din WII är avsedd för.

EUR = Europeisk WII
                      USA = Amerikansk WII
                      JAP = Japansk WII

http://www.wiikey.cn/en/legacy/

Packa upp filerna med t.ex. WINRAR

http://www.rarlabs.com/download.htm
                      skulle hjälpa en polare men kan bara packa upp patchen till 99% sen bara räknar winrar tid galet länge...skum grej...
                      men han fick ned den som iso från nån tysk sida så....

men kommer det ingen sån här till argon snart?

¤vill¤
                      --------------------------
                      Nintendo:
                      "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                      -----------------
                      雙瞳 B-man i 1 och 0
                      http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Angående det med lång uppackningstid så är det för att "programmet" är litet men uppackningen gör ändock en hel dvd skiva när den packar upp. Infon går snabbt sen ska den bara skapa tomrummet i filen och det tar ett tag att skriva till hårddisken...

Bjerlk

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Wiikey2 update 1.3 fixar problemet med New Super Mario Bros NSMB

Ladda hem rätt install/config beroende på vilken världsdel din WII är avsedd för.

EUR = Europeisk WII
                          USA = Amerikansk WII
                          JAP = Japansk WII

http://www.wiikey.cn/en/legacy/

Packa upp filerna med t.ex. WINRAR

http://www.rarlabs.com/download.htm
                          Hej om wiiet säger att han inte kan läsa skivan, är det då så att jag inte har ett Wiikey2 chipp. eller kan det ha blivit fel när jag brände skivan?

Comment

Varför går det ej att ladda ner från Wiikeys hemsida???

Hörde ett rykte om att det fanns en del buggar i den release som Wiikey gänget släppte förra veckan och att det är därför det inte går att ladda ner från deras hemsida längre och att det kommer en update.

Kan någon bekräfta detta? (Hansi...?)

Någon som märkt av någon bug?

/Honk
                            Last edited by ei0hoda; 2009-12-27, 20:00.

Comment

Original inlägg av buick1 Visa Inlägg
                              Hej om wiiet säger att han inte kan läsa skivan, är det då så att jag inte har ett Wiikey2 chipp. eller kan det ha blivit fel när jag brände skivan?
                              Kan den inte läsa skivan så har du nog brännt fel...

Comment

Hur vet jag vilket chip jag har?
                                Har ingen aning, Förträngt det trots att den är chippad på PSXcare.
                                Okey om det är gjort för 2 år sen, men det är gjort I SOMRAS?
                                Hur i hela hel***e kan man vara så senil?
                                Men ni kanske vet vilket chip som ni rekommenderade då?
                                Jag köpte chip efter era rekommendationer...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X