Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket chip?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilket chip?

Var ett par år sedan man var inne här sist.
    Har fått en förfrågan av en släkting att chippa deras nya Wii med serienummer LEH2776xxxxx.
    Hur funkar det nu förtiden, vilka chipp funkar och vilka åtgärder har Nintendo gjort?
    Sist jag lödde ett så var det ett D2C med klippta ben.

Är det Wiikey2 som gäller och vad behöver man tänka på?

Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Var ett par år sedan man var inne här sist.
    Har fått en förfrågan av en släkting att chippa deras nya Wii med serienummer LEH2776xxxxx.
    Hur funkar det nu förtiden, vilka chipp funkar och vilka åtgärder har Nintendo gjort?
    Sist jag lödde ett så var det ett D2C med klippta ben.

Är det Wiikey2 som gäller och vad behöver man tänka på?
    Du behöver ett nytt styrkort också.

Jocke

Comment

Som sagt har jag inte varit med i svängen så vänligen förklara vidare vad det är och hur det används.
      Tack på förhand.

Comment

Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
        Som sagt har jag inte varit med i svängen så vänligen förklara vidare vad det är och hur det används.
        Tack på förhand.
        styrkortet är ett kretskort som sitter på DVD läsaren, detta kontrollerar hårdvaran, om du inte är van vid att arbeta med elektronik, allra helst kretskort så bör du lämna ifrån dig Wii'n till någon som kan (t.ex. PSXCare)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          styrkortet är ett kretskort som sitter på DVD läsaren, detta kontrollerar hårdvaran, om du inte är van vid att arbeta med elektronik, allra helst kretskort så bör du lämna ifrån dig Wii'n till någon som kan (t.ex. PSXCare)
          Jag förstår klart och tydligt vad ett styrkort är, men varför behöver jag ett NYTT? Vad är det för åtgärd som Nintendo gjort som tvingar mig att byta kortet?

Comment

Om det är ett wii av de senaste modellerna så finns det inget ställe att sätta chippen på längre. hela emuleringsromen är borta om jag inte minns helt fel...

Bjerlk

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1086
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X