Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Red Steel 2 funkar ej.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Draupner Visa Inlägg
    Provade att uppdatera igen igår, men fick bara fram config-menyn så det borde väl innebära att det är "den senaste". Eller måste man göra något speciellt för att uppdatera igen?
    Förra gången var det ju bara att köra skivan och då uppdaterades ju allt nästan automatiskt.

Provade även en annan release utan framgång, blev samma sak , spinner upp men dyker inte upp i disc channel.

Kan det månne vara NTSC-releaser jag fått tag på så det spelar in?
    Vet att den senaste är det, men den första skulle vara PAL.

Om regionsfriheten försvunnit iom fw4.2 på något sätt kanske?
    Det lär vara det som är problemet ja... har du kollat spelen i WiiBrickblocker?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Nope, var får jag tag på det och hur funkar det?

Edit:
      Använde Google och hittade det :P
      Last edited by Draupner; 2010-06-29, 09:14.

Comment

Regionsfriheten försvinner efter Wii system update 4.0+
        Är det ett NTSC spel så kommer det med 98% säkerhet inte starta efter 4.2E uppdateringen

Wiibrickblocker hittade du, lstarta den o ladda .iso filen så berättar den vad det är för region den tillhör.
        NTSC titlar kan man med fördel patcha bort uppdateringsfiler från då dessa är skadliga för Europeiska konsoler.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Provade brickblocker men det funkade tyvärr inte.
          Men det visade sig att min "PAL" version i själva verket var en NTSC, så enkelt var det.

Men borde inte chippet kunna göra wii regionsfritt med någon uppdatering eller liknande? Bara en tanke....

Fick hem en ny PAL-release som funkar alldeles utmärkt.

Tack för hjälp och idéspruteri
          Last edited by Draupner; 2010-06-30, 09:34.

Comment

Original inlägg av Draupner Visa Inlägg
            Provade brickblocker men det funkade tyvärr inte.
            Men det visade sig att min "PAL" version i själva verket var en NTSC, så enkelt var det.

Men borde inte chippet kunna göra wii regionsfritt med någon uppdatering eller liknande? Bara en tanke....

Fick hem en ny PAL-release som funkar alldeles utmärkt.

Tack för hjälp och idéspruteri
            Chippet gjorde konsollen delvis regions fri innan 4.x uppdateringarna... ända sättet att få den regions fri igen är genom softmodd... (för tillfället iaf)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X