Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna DL, typ other M.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna DL, typ other M.

Behöver man tänka på något speciellt när man ska bränna till DL-skivor?
    Blir första gången för mig, och har bara inhandlat EN skiva så skönt om man slipper strula till det

Kör med ImgBurn. Alla tips är välkomna, och flytta gärna tråden om den hamnat galet.

/ Signo

Sitter här i samma situation, fast har inte börjat än, har lite andra spel som ligger före i kön
    Tror det inte ska vara något speciellt så länge man har en bra brännare!

Comment

Wii spel ligger oftast op under 4,7 Gb o får då plats på en DVD-R ( Inte DL och inte +R ) helst Verbatim

Har du fått tag på ett spel som är större än 4,7Gb skall du bränna dessa på Dual Layer skivor ( Verbatim DVD+R DL ) med en specifik Layer break information ( LAger brytning ) som jag själv aldrig hittat för jag inte haft det behovet
      Men sök i forumet o du skall finna
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

OK My bad, trodde att DL var kort för Dual-Layer, för man lär ju behöva en sån på dessa spel som är större än vanligt, typ Metriod Prime Triology och Metroid- Other M.

Typiskt, jag köpte ju självklart en Verbatim DVD-R DL då jag bränner alla andra spel i Verbatim -R men jag kanske kan byta mot en +R DL om jag har tur.

Comment

Jag hade köpt ett 10 pack minst av DVD+R DL då de med fördel kan användas till 360 med

Trist o sitta med en felbränd skiva om man misslyckas

Ena standarden heter Dual Layer Andra heter Double Layer *skratt*
          Double på +R och Dual på -R... förvirrande eller hur
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Jag fick ett litet problem när jag skulle bränna super Smash Brawl på en dvd-r DL skiva. Spelet laddar, sen blir det bara vitt...det går inte resetta eller trycka på power off, man måste dra ur sladden.
            Någon som vet om det är bränningen som är fel eller om det är spelet?

Comment

Mig veterligen skall det spelet brännas på en DVD+R DL skiva då den versionen som inte är sönderscrubbad ligger på över 5Gb...
              / Pendragon

Comment

Lagerbyte på DVD+DL på Wii-spel är 2084960

Comment

Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
                  Sweet, jag har i örlighetens namn aldrig orkar leta reda på den infon jag köpte spelet original istället
                  / Pendragon

Comment

Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
                    Kanon, tusen tack!

Comment

Sitter här med Super smash brawl, Other M, 2 DL discs och Imgburn. Hur ska jag göra för att det ska bli rätt nu då så jag slipper gå och köpa nya skivor

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X