Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

systemupdatering?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• systemupdatering?

nu är jag tillbaka igen med ännu en fråga

på min fina konsoll har jag både wiikey2 och hombre chanel och systemversin 4.1 och vill nu uppdatera det sistnämnda..har som alla andra nybörjare läst på lite men inte blivit säker på hur jag ska uppdatera, någon version krånglar väl med hombre? hur hög version borde jag uppdatera till och ska jag då ta en i taget?
    /
    thaievil

börja med att uppdatera HBC (Homebrew Channel) om du inte redan har den senaste (1.0.8) därefter kör du Firmwareupdater 4.3b eller senare (waninkoko's applikation)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

finns det någon "updateringsfil" för hbc eller är det den senaste installationsfilen som gäller?

Comment

när jag har tankat hem Firmwareupdater 4.3b hur gör jag då?
        har lagt det på ett sdminne och försökte köra igång det genom hbc men det ligger inte där..

Comment

ligger den i apps katalogen? "sd:\apps\safe updater 4.3b"
          har du en fil som heter boot.dol i den katalogen? om inte så döp om *.dol filen
          3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

hade glömt att lägga den i rätt mapp när jag döpte om den såg jag nu..men nästa problem blir att enligt readme ska man använda ios 249 men jag har bara följande:
            3,4,9-17,20-22,28,31,33-38,50,51,53,55,56,60,61,254 vilken ska jag använda?

Comment

Original inlägg av ThaiEvil Visa Inlägg
              hade glömt att lägga den i rätt mapp när jag döpte om den såg jag nu..men nästa problem blir att enligt readme ska man använda ios 249 men jag har bara följande:
              3,4,9-17,20-22,28,31,33-38,50,51,53,55,56,60,61,254 vilken ska jag använda?
              249... du får helt enkelt ta och installera om cIOSx
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tror att du måste använda en IOS som är "Truncha enabled", som IOS249 är.
                men kolla om 36 är det.
                3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Comment

å hur gör man de då?*-)

Comment

Original inlägg av ThaiEvil Visa Inlägg
                    å hur gör man de då?*-)
                    Du måste troliga börja med att återställa Truncha buggen, du kan använda Multi Mod Manager 13.4 eller IOS236 Installer v4
                    sen installerar du cIOSx v20b

Comment

har fått ios236 installer att funka men nu har jag fasnat igen:'(
                      kan någon förklara steg för steg hur man installerar ciosx för mig? har kommit så långt som att jag iaf får igång istallationen men sen...
                      å snälla berätta för mig som jag vore eran gammla mormor på 85..ta inte för givet att jag fattar det minsta av mig själv..för det gör jag inte!

Comment

För att använda wii safe updater 4.3b så kan du använda IOS236.
                        men om du vill ha in ios249
                        så starta ciosx rev20b installer
                        välj att ladda ios236
                        välj sedan vilken fil du vill ha som BASE, rek ios56 eller ios57
                        sedan väljer du på vilken plats, IOS249

Comment

gjorde som du sa..laddade ios236 valde ios57(testade även 56) och valde ios249..valde sedan wii sd slot(eftersom jag inte har internet på wiit) fick då upp följande felmeddelande:
                          mounting devise please wait...ok!
                          reading "ios56-64-v5661.wad" please wait,
                          error(ret=-1)
                          har jag missat att lägga in nån fil på sdminnet eller vad blev fel?

Comment

Du måste ha dom WAD filerna på SD kortet, i rooten.
                            använd NUS Downloader för att tanka ner dom

Comment

å när jag försöker tanka ner dom får jag de här felmeddelandet:
                              --- ios56-64 ---
                              Starting NUS Download. Please be patient!
                              Grabbing tmd.5661...
                              Download Failed: tmd.5661
                              - Reason: Fjärrservern returnerade ett fel: (401) Behörighet saknas.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X