Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2st Chip i samma box?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 2st Chip i samma box?

Hej!!

Jag tänkte höra om någon vet om man kan köra 2st olika chip?

Jag ett äldre Wii med ett okänt lött chip i, men har nu köpt & instalerat ett Wiikey Fusion chip. Men jag får fortfarande inte New super mario att fungera. Jag misstänker att Fusion chipet inte är aktivt så att säga..

Det går 2st sladdar från det äldre chipet, man kanske kan klippa en sladd så man kanske kan sätta det chipet ur bruk.

Finns det någon kunnig i denna fråga vore jag mer än tacksam

Jag prövar att bifoga en bild på chipet

Click image for larger version

Name:	Foto356.jpg
Views:	1
Size:	934.5 KB
ID:	398262
    Last edited by pozze; 2010-11-17, 19:53.

Jag skulle nog köpa en ny DVD enhet istället, det där chippet har inte bara 2 kontakter, utan snarare det har mycket mycket mer än så för att ta över vissa delar av dvd enheten...

Som sagt, personligen skulle jag hellre köpa en helt ny DVD enhet och montera det nya wiikey fusion i istället för att hålla på försöka ta bort det där...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Så du tror inte att genom på något lätt sätt att få det äldre chipet ur bruk, så jag kan få mitt Wiikey Fusion chip att agera chip istället?

Finns det någon som kan ha någon susning av vad det är för chip som sitter där idag är?

Comment

Jag tror det kommer bli svårt att ta bort chippet utan att du riskerar att någonting kommer att gå sönder, t.ex. att man råkar brygga en kontakt eller liknande, det kanske räcker med att du byter ut själva styrkortet, men jag tycker det e svårt o se om det kommer att gå så enkelt
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Håller med Swizzy.. Byt ut den...

Comment

bolets: Jädra massa reklamlänkar du hade då...
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              bolets: Jädra massa reklamlänkar du hade då...
              Mmm, inte snyggt. Välkommen in i det signaturlösa "begränsad användare" träsket :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X