Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Återställ chippat Wii?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Återställ chippat Wii?

Hej!

Jag har ett Wii som jag köpte helt nytt, chippat vintern 2008.
    Wii't var chippat med Wiikey - och har i efterhand softmoddats lite.
    Jag har alltså ändrat lite i filerna för att kunna köra homebrews osv...

Det jag undrade var om det gick att återställa hela Wiiet till dess ursprungliga läge?
    Jag har inte sparat några filer eller så från tidigare versioner, därför undrar jag om det finns någon möjlighet att få Wiin helt återställd som när jag köpte den. Eller om det går att tanka hem något som gör att den återställer sig

Hade varit GRYMT tacksam för svar.

MVH.

Cristian

Original inlägg av iChris Visa Inlägg
    Hej!

Jag har ett Wii som jag köpte helt nytt, chippat vintern 2008.
    Wii't var chippat med Wiikey - och har i efterhand softmoddats lite.
    Jag har alltså ändrat lite i filerna för att kunna köra homebrews osv...

Det jag undrade var om det gick att återställa hela Wiiet till dess ursprungliga läge?
    Jag har inte sparat några filer eller så från tidigare versioner, därför undrar jag om det finns någon möjlighet att få Wiin helt återställd som när jag köpte den. Eller om det går att tanka hem något som gör att den återställer sig

Hade varit GRYMT tacksam för svar.

MVH.

Cristian
    Modmii kan hjälpa dig återställa alla IOS'arna (det som ändrats vid softmodden) eller så gör en uppdatering det åt dig (inget jag skulle rekomendera, att du kör en officiell uppdatering alltså, det kan strula till sig rätt rejällt om du gör det på fel maskin...) och chippet, lättast där är att byta styrkortet eller ännu lättare byta hela DVD enheten, annars får du löda loss chippet och snygga upp allting... det kommer synas
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X