Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chip - CycloWiz!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

"02/06/2007 (Updated)

It is unfortunately confirmed that a new drive chipset was just released. While it's extremely rare for now (we had to fight two days to find one), it does exist. CycloWiz is not compatible with this drive (D2B). If you bought your console end of January of February, please make sure that you have a compatible drive before ordering or installing a CycloWiz. We'll keep you informed about our research on this drive."

http://teamcyclops.com/news.html

Här får man visst passa sig..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Tack för informationen ovan, skulle precis lägga in bilderna på de olika styrchippen.

Vi får hem WII chippen imorgon (Torsdag) och bör hinna skicka till alla som beställt så att dom är framme till helgen.

Kolla din wii INNAN du river upp paketet! Du kan givetvis returnera chippet om du har fel version. Men det är som sagt ingen större risk att man har "fel" kontrollerchip.

Den bifogade bilden visar de två chipset som är OK.

Det chipset som INTE fungerar heter som sagt "D2B"
      Attached Files
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

wow, så alltså. förlåt man är lite trög, men om man köper ett wii här i sverige ( pal ) så kan man spela backup spel nu på detta med?.?

edit: inkl

Wii modifierat med CYCLO-WIZ för 4995 det är med det chippet färdig monterat å allt?.
        Last edited by stjarna1; 2007-02-07, 19:44.

Comment

Ja det är såklart med chippet installerat.

Comment

Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
            wow, så alltså. förlåt man är lite trög, men om man köper ett wii här i sverige ( pal ) så kan man spela backup spel nu på detta med?.?

edit: inkl

Wii modifierat med CYCLO-WIZ för 4995 det är med det chippet färdig monterat å allt?.
            Ja du ska väl kunna spela PAL-backups iaf. Om den är regionsfri vet jag inte (så kan spela NTSC-backups). Står inget om det vad jag kan se.
            PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
            PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
            PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
            360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg

Ja, det är en WII med Cyclo-Wiz MONTERAT och klart. Sugen? :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi;
                Hur många förbokningar har ni?
                Om man beställer ett nu får man första skeppningen från er? =)

Comment

Ja får in ungefär dubbelt så många chip än vad vi har bokningar. Jag vet att det brukar säljas lika mycket till när vi väl har något i lagret jämfört med antalet förbokningar :-)

Comment

Inget mer snack om chippningskostnader/löner osv i den här tråden, håll er till topic!

Comment

Kan man på något sätt se vilket styrchip man har utan att riva isär sin wii?

Comment

Hansi: Hur många chip har ni kvar (som inte är uppbokade), som finns i butiken att köpa alltså?

Comment

Original inlägg av karlalbertsson Visa Inlägg
                          Hansi: Hur många chip har ni kvar (som inte är uppbokade), som finns i butiken att köpa alltså?
                          Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Ja får in ungefär dubbelt så många chip än vad vi har bokningar. Jag vet att det brukar säljas lika mycket till när vi väl har något i lagret jämfört med antalet förbokningar :-)
                          Sådär! Stog lite längre upp. =)

Comment

Hansi: Kom chipen idag? Hinner man få dom till imorgon? ( har bokat 2st )

Comment

Dom kommer idag, budet är på väg :-)

Vi får väl hoppas vi hinner packa alla beställda chip innan postgubben kommer och hämtar säcken.

Comment

Jag undrar om man som jag beställt med installation, när kan jag komma med min wii då?

Förlåt jag såg att svaret fanns på er sida....nu springer jag iväg då....
                                Last edited by Hyndan; 2007-02-08, 13:52.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X