Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chip - CycloWiz!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Chip - CycloWiz!

Here is what we know so far about this chip:

- Quicksolder (no wires required)
    - Plays Wii Backups
    - Plays GC Backups
    - Play GC Homebrew
    - Play GC Imports (swap needed)
    - Built-in Audiofix (GC games using streaming are working flawlessly, no patch needed)
    - DVD-R / DVD+R support
    - Optional chip disable wire
    - Stealth even when chip is enabled
    - Multi-purpose LED

The chip is supposed to be shipped by the end of the week, so in fact this may be the first "real" Modchip to reach the market!

It looks like a very pro and easy to install solution! We're not sure Wiinja has built-in audiofix, but this is definitely a must-have feature. Expect a review soon, including a video of the installation process!

The teams' website is launching soon at Teamcyclops.com

Boka här:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=512
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Finns det något preliminärt leverans datum?

Comment

Jag har inte sett något datum...men jag har inte hunnit kolla efter något sådant heller :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Lödning

Hur mycket blir det att löda på det? Nåt som en medelmåttig lödare ska klara av?

Comment

Om man känner sig medelmåttig eller är så osäker att man måste fråga om man klarar av det så skall man definitivt INTE försöka löda själv. En ny WII är ju varken gratis eller lätt att hitta i butikerna just nu...

Comment

Wusikaka

Chippet ska vara lödfritt så du behöver nog inga direkta kunskaper. Har själv aldrig lödat och de lödfria chippen till Xbox var lätta att sätta på.
              360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

Det är inte alls lödfritt.

Comment

Kommer ni att utföra installation av chipen också? Jag skulle vilja veta hur många lödpunkter det är. är det jättesmå punkter?

Comment

Inte lödfritt, men du behöver inga långa kablar, utan bara lödfast chipet..

De kommer ut till försäljare på fredag, finns en Recension på Max....

Comment

Vi kommer installera chippen, preliminärt 995:- inkl montering

Comment

Skulle tro att vilken amatör som helst klarar av detta! Så länge händerna inte e darriga som en slagborr .

Comment

Tänkte jag skulle ta och köpa en lödkolv för att löda fast chipet. Har ingen aning vad för typ av lödkolv man ska ha. Såg på biltema, en lödkolv för en billig penning, denna hade en effekt på 15W. (sen fanns det 30, 60 & 80). Antar att varmen är det som skiljer dem åt =) ... men funkar det felfritt med en 15W eller?

Comment

hansi något hum om när ni får chippet (mycket otålig) de va inget hittade just på er sida =)

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Vi kommer installera chippen, preliminärt 995:- inkl montering
                              låter rimligt

Hur pass säkra är dessa första generations chip?

Vet att ni installerade ett DMS 3.0 till min ps2a för en massa år sen och det har fungerat klockrent.
                              Last edited by L0daren; 2007-02-01, 06:20.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X