Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

comhem o netgear öppna portar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• comhem o netgear öppna portar

jag har ett mkt irriterande problem, och behöver hjälp från någon som löst liknande problem, eller allmänt är en riktigt jäkel på allt vad nätverk/routrar osv heter,

jag har comhem som leverantör, från dom har jag fått ett modem/router, som jag inte vill använda som annat än modem, men så mkt har jag fått fram att jag ska använda mig av något som heter DMZ för att bara skicka vidare all trafik, men här börjar frågorna, vilket ip ska jag ha som dmz?. och sen vidare, vilka ip ska jag ha anget som server ip o allt vad det heter i netgear routern när jag väl har rätt DMZ, har fått det att funka med statiskt ip och öppna portar förr, men blir inte riktigt klok på det nu när jag har comhems grejer i lyan dessutom...

fråga gärna om det är något ni inte förstår, eller om ni vill veta mer specificerat ett visst steg jag har trubbel med
    Mvh/ Daniel

Jag har samma problem själv, har bråkat som fan med supporten anående detta, dom skickade mig vidare till tillverkaren av modemet efter 1½ veckas konversationer!!! >_< och dom svarar inte alls... -.- om du lyckas hitta en lösning får du gärna tala om för mig hur du gjorde

anledningen till att jag vill byta ut modemet till vanligt modem och använda egen router är för att modemet crashar när jag försöker mig på att använda "fjärrhjälp" o.O förut stannade det upp, numera startar det om av sig själv :S
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

förresten, vad är det för modem du har?

Scientific Atlanta
      EPC2434

eller något annat modem?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

heeelt korrekt, det är ett sådant jag sitter på, klantigt att inte delge alla informationen! :P

snälla lös detta åt mä, om det går, jag seedar såååå segt utan öppna portar, o jag vill inte bli bannad på grund av dålig ratio..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X