Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dator som kraschar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dator som kraschar

Hej på er..
    Jag har en dator som hänger sig nu sista tiden...Många begravningar blir det
    Jag har vista...6 gig ram..o det senaste jag gjort är bytt brännare o lagt till 4 gig ram...
    har provvat att koppla ur brännarn....ta ur ram minnena o testat med o utan..
    vad kan vara fel?
    hur vet jag om moderkort eller annat ballat ur?
    tack på förhand

Det kan vara mycket mer än bara moderkortet, har du provat att köra på en annan hårddisk? det kan vara den som gör det också... har du även provat att byta kylpastan mellan processorkylningen och processorn?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för tippset...har testat allt o det verkar som om min dator försökt utan min tillåtelse att överklocka minnena...så jag har får köra i mina gamla minnen o nu funkar det..
      har köpt via webben så jag har emailat o kollat om jag kan byta minnen till nya eller hur jag ska göra..skumt hur som helst

Comment

Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
        Tack för tippset...har testat allt o det verkar som om min dator försökt utan min tillåtelse att överklocka minnena...så jag har får köra i mina gamla minnen o nu funkar det..
        har köpt via webben så jag har emailat o kollat om jag kan byta minnen till nya eller hur jag ska göra..skumt hur som helst
        sök igenom datorn efter virus, för datorn ska inte göra sådant... du har förmodligen något virus eller något som håller på med sådant...

*edit:*

ett tips på om du stöter på problem med en dator där du tror att det är hårdvaru fel är att använda test programmen som finns på Hiren's Boot CD du kan läsa mer om den här skivan här
        Last edited by Swizzy; 2009-04-12, 19:35.
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X