Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PCMCIA + DOS på en HP NC6000?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PCMCIA + DOS på en HP NC6000?

Hejsan, har någon av er här på forumet tips på hur man kan få PCMCIA stöd i DOS på en HP NC6000 laptop? svaret jag får från HP är: Har du några gula utropstecken i enhetshanteraren? i så fall prova med att installera chipsetdrivrutinen.........

DOS har ingen Enhetshanterare som visar gula utropstecken vad jag vet?

om ni har tips så tar jag mer än gärna emot dom och testar! jag testade några drivrutiner igår för PCMCIA + DOS men ingen av dom fungerade

*edit:*

fick efter lite trassel fram vad jag ska ha för chipset nu också från HP supporten

Intel 855PM Chipset
    Last edited by Swizzy; 2009-11-06, 12:23.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Installerar Win98 och testar att köra DOS därifrån istället så får vi se, återkommer med resultat när jag e färdig med den installationen, blir ngn gång under helgen här...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nu har jag äntligen fått till det, PCMCIA support + DOS!!!

Min lösning: Multi boot med Win98, winXP och Win7 (då jag vill ha win7 också) Win98 + Win7 fungerar INTE du måste köra XP/2000 också (osäker på om 2000 fungerar, men borde göra det, om du vill vara säker kör XP )
      Google is your friend!

Comment

Great ... Du lyckades efter många om och men
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

yup, dock inte testat att flasha med det här systemet ännu, men jag såg i dosflash att det dyker upp 4 fler portar när jag kör med PCMCIA kortet inkopplat mot vad det gör när jag inte har det inkopplat, så baserat på det antar jag att det fungerar

jag ska prova att flasha med det här imorrn eller under veckan igen

det fungerade att flasha Samsung och Benq tidigare med Jungleflasher på det här PCMCIA kortet när jag körde Win7, och Hitachi 78 i FWToolbox 4.8 under samma OS... tidigare i veckan här...
          Google is your friend!

Comment

en liten update, fungerade inte alls jag som ropade hurra för tidigt kortet dyker upp och så, men det fungerade inte att flasha med, I/O in/ut data ngnting är för få i 98/ME tydligen, eller så är det bara det faktum att jag behöver flera drivrutiner... till chipset etc... ska kolla upp angående det senare... så småningom...
            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X