Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ps3 testad och klar.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ditt paket är i tid med planerat leveransdatum den 24/11/2006.

Sändningsnummer: XXXXXXXXXXXXXXX
    Typ: Paket
    Status: På väg
    Tidsbestämd leverans: 24/11/2006
    Sänt till: STOCKHOLM, SE
    Sända eller fakturerade den: 22/11/2006
    Typ av servicealternativ: EXPRESS
    Vikt: 8,00 Kg

Pakethändelser
    Plats Datum Lokal tid Beskrivning
    BROMMA,
    SE 24/11/2006 8:45 OUT FOR DELIVERY
    24/11/2006 8:44 IMPORT SCAN
    STOCKHOLM,
    SE 24/11/2006 7:45 ARRIVAL SCAN
    KOELN (COLOGNE),
    DE 24/11/2006 4:01 DEPARTURE SCAN
    CHEUNG SHA WAN,
    HK 22/11/2006 18:15 PICKUP SCAN
    HK 22/11/2006 10:43 BILLING INFORMATION RECEIVED
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Låter kanon Doktorn. Tackar!!

En fråga till Hansi bara.
      Varför tar ni så mycket betalt för PS3an?

MvH
      Shane

Comment

Original inlägg av shane83 Visa Inlägg
        Låter kanon Doktorn. Tackar!!

En fråga till Hansi bara.
        Varför tar ni så mycket betalt för PS3an?

MvH
        Shane
        Vad menar du med mycket betalt? Om du tror på jultomten så kan du ju prova den varianten, annars så kostar den som den kostar.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hehe Jultomten jo!

Undrade bara. Förlåt om det var en öm fråga.

MvH
          Shane

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Ditt paket är i tid med planerat leveransdatum den 24/11/2006.

Sändningsnummer: XXXXXXXXXXXXXXX
            Typ: Paket
            Status: På väg
            Tidsbestämd leverans: 24/11/2006
            Sänt till: STOCKHOLM, SE
            Sända eller fakturerade den: 22/11/2006
            Typ av servicealternativ: EXPRESS
            Vikt: 8,00 Kg

Pakethändelser
            Plats Datum Lokal tid Beskrivning
            BROMMA,
            SE 24/11/2006 8:45 OUT FOR DELIVERY
            24/11/2006 8:44 IMPORT SCAN
            STOCKHOLM,
            SE 24/11/2006 7:45 ARRIVAL SCAN
            KOELN (COLOGNE),
            DE 24/11/2006 4:01 DEPARTURE SCAN
            CHEUNG SHA WAN,
            HK 22/11/2006 18:15 PICKUP SCAN
            HK 22/11/2006 10:43 BILLING INFORMATION RECEIVED

Hmmmm, e detta riktat till mig...hehehe...jaaa kan du kirra nån form av avbetalning kan vi snacka

Comment

Avbetalning via wasa kredit, du måste ha deklarerad inkomst eller intyg från arbetsgivare, inga anmärkningar såklart. 295:- i uppläggningsavgift, 25:-/månad i aviseringsavgift, 12500:- uppdelat på 12 månader = 1041,66:-/mån + 25:- = 1066,66:-/mån, du betalar totalt 13095:-, kreditkostnad totalt 595:-, borde innebära 4.76% effektiv ränta.

Priset 12500:- beror på...

1: För att få loss en ps3 så får man slänga ut runt ****** = c:a 7600:- beroende på kurs
              2: Den skall hit också, med ups express går frakten på c:a $150 = c:a 1044:-
              3: Brukar bli ett par procent tull som tillkommer, så då är vi uppe i c:a 8900:-
              4: MOMS! 8900x1.25 = 11.125:-
              5: Jag vill tjäna en liten slant, jag tar ju även en risk då jag lämnar 6 månaders garanti. Så OK, jag tjänar lite drygt 1000:- på att sitta och svara på en massa frågor, erbjuda att visa en ps3 i butiken osv...det är jag fan värd :-)

Comment

Glömde... det kostar c:a 150:- att skicka pengar till asien, och UPS tar ut en hanteringsavgift på c:a 200:- för intullningen, så jag tjänar c:a 600:- + moms = c:a 300:- i fickan efter sociala avgifter och skatt.

Comment

Det är DJÄVULSKT hårt att vara hederlig mot staten som inte är det själv...
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                  Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

hihihi inte äns om jag sket pengar skulle jag ge 12000 för ps3, fast som sagt det är från person till person. En riktig semester skulle passa bättre, bort från denna sketna klimatet

PS: tror aldrig att ps3 kommer att bli bättre än 360. Såg en film på gametrailers där en av spelutvecklarna gjorde jämförelser och sa att xboxen är 3 år före än sony när det gäller live och det kommer dom vinna på.
                    Last edited by nela04; 2006-11-25, 00:44.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Avbetalning via wasa kredit, du måste ha deklarerad inkomst eller intyg från arbetsgivare, inga anmärkningar såklart. 295:- i uppläggningsavgift, 25:-/månad i aviseringsavgift, 12500:- uppdelat på 12 månader = 1041,66:-/mån + 25:- = 1066,66:-/mån, du betalar totalt 13095:-, kreditkostnad totalt 595:-, borde innebära 4.76% effektiv ränta.

Priset 12500:- beror på...

1: För att få loss en ps3 så får man slänga ut runt ****** = c:a 7600:- beroende på kurs
                      2: Den skall hit också, med ups express går frakten på c:a $150 = c:a 1044:-
                      3: Brukar bli ett par procent tull som tillkommer, så då är vi uppe i c:a 8900:-
                      4: MOMS! 8900x1.25 = 11.125:-
                      5: Jag vill tjäna en liten slant, jag tar ju även en risk då jag lämnar 6 månaders garanti. Så OK, jag tjänar lite drygt 1000:- på att sitta och svara på en massa frågor, erbjuda att visa en ps3 i butiken osv...det är jag fan värd :-)

lätt att du är, fast du borde ta lite mera

Comment

Det en uteslutar inte det andra... hursomhelst. I dagsläget har jag kört både RR7 och Resistence online samt tankat ner diverse demon. Kan ju då säga såhär. Spelen funkar klockrent, ingen lag, hittar match direkt. Går helt problemfritt. Största demot var på ca 870 meg, tog ca 10 minuter att ladda ner. Då jag även äger en 360 kan jag med lätthet dra paralleln att Live helt enklet inte fungerar lika bra, trots att de tar betalt för servicen.

Jag kommer väl ihåg all problematik det var med lag , låsningar samt annat otrevligt i samband med 360 launchen.

Sedan allt man läser på nätet och ser på tv måste ju vara sant...eller hur?..

Original inlägg av nela04 Visa Inlägg
                        hihihi inte äns om jag sket pengar skulle jag ge 12000 för ps3, fast som sagt det är från person till person. En riktig semester skulle passa bättre, bort från denna sketna klimatet

PS: tror aldrig att ps3 kommer att bli bättre än 360. Såg en film på gametrailers där en av spelutvecklarna gjorde jämförelser och sa att xboxen är 3 år före än sony när det gäller live och det kommer dom vinna på.

Comment

Bara det faktum att ps3:an är knäpptyst i sig gör den till en given ersättare till 360:an i mitt vardagsrum...

Comment

Då e det skönt att man åker till Japan imon med jobbet...får väl ta o köp en

Bara tråkigt att man ska stanna i 2 mån där....men men dom har ju tv där med att lira på.

God kväll på er.

/d

Comment

Testade en PAL dvdfilm idag, vore ju trevligt om man kunde kika på sådana, det är ju liksom rätt region i japan, R2 både där och i europa.

Men tji fick jag, "Cannot play movies in PAL tv format".

Dum och onödig begränsning, säkert bara där för att jävlas.

Comment

Nu verkar man kunna hitta hong-kong versionen av PS3. Den har DVD region 3 istället för region 2. Men eftersom PAL filmer ändå inte går att spela upp så spelar det knappast någon roll för den som vill ha en importerad PS3.

Däremot säljs den i paket med TRE SPEL och en extra handkontroll, endast c:a $50 dyrare än vad man får betala för en japansk version utan spel.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X