Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oljudsvolym på PS3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Oljudsvolym på PS3

Hej,

Skulle vilja få lite input från er som har kört PS3 ett tag nu. Hur låter den? Om ni har haft en xbox (gamla) så får ni gärna ge er uppfattning på skillnader.

I min mening låter klassiska Xbox på tok för mycket. Efter byte av fläkt är den helt ok, t.o.m. när man kör en skiva i spelaren.

Såg i någon tråd här (tror det var Hansi som skrev) att fördelen med PS3 är knäpptyst - vilket gör mig lite fundersam när jag läser följande ovetenskapliga artikel: http://www.pregamelobby.com/forum/vi...e_loudness.htm

Där slutsatsen var:

Jag har ingen aning om vad de har baserat den mätningen på, mina maskiner står bredvid varandra och 360 låter som en hårfön i princip konstant. Ps3 hör man knappt. Kan ge ifrån sig lite ljud, men absolut inte i 360 nivån. Där är boxen helt klart oslagbar.

Comment

Hur låter det med en disk som snurrar då? Tänkte om man nu ska ha den som filmvisare av BlueRay-filmer!

Tack för svar annars!

Comment

Det där är nog Peter Moore som gjord den där mätningen!
        Ställer jag min 360 inne hos grannen låter den endå mer än min Ps3 & Wii tillsammans...

Comment

Original inlägg av ktd Visa Inlägg
          Det där är nog Peter Moore som gjord den där mätningen!
          Ställer jag min 360 inne hos grannen låter den endå mer än min Ps3 & Wii tillsammans...
          Tack, det gör mig lite lugnare inför mitt framtida val...

Comment

Min amerikansla PS3 är nästan ljudlös även fast man spelar t.ex. resistance.. däremot är min 360 maskin rena tvättmaskinen
            PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X