Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regionsfri?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Regionsfri?

Hej!

Mitt första inlägg på ps3 forumet =) Saken är den att jag är trött på att min 360 går sönder lite då o då så funderar på att införskaffa en ps3.

Jag är ett stort fan av film, har således massa utländska filmer med ej EU region. Frågan är om man kan göra ps3 regionsfri? Menar ej för att spela brända spel osv utan bara en regions upplåsning.

Tacksam för svar!

H//
    Nicodemus

spel är regionsfria, men inte filmer
    PSP: 3.90 M33-3 + 1.50 kernel v2
    PS3: 2.30
    Wii: 3.2E Wiikey 1.9g

Comment

Mjo vet att alla spel e regionsfria. Men det är för film jag vill kunna göra maskinen regionsfri.... men verkar inte som om någon vet något om detta.

Comment

Original inlägg av Nicodemus Visa Inlägg
        Mjo vet att alla spel e regionsfria. Men det är för film jag vill kunna göra maskinen regionsfri.... men verkar inte som om någon vet något om detta.
        Det går att spela DVD-filmer från andra regioner med hjälp av VLC från Linux, men än så länge (vad jag vet) finns det inget sätt att spela upp Blu-ray filmer från andra regioner, om det nu var det du var ute efter.

Comment

Menade både BR och vanlig dvd. Men då måste man juh lägga in Linux i den å andra sidan. Inte så hajj på linux måste jag säga....

Comment

Jag undrar däremot om man på en amerikansk 60/80 gb maskin, kan köra gammla ps2 psx spel som är från europa. Är de också regionsfria?

Mvh Arvid

Comment

för på 40 gigarn PAl funkar ju inte ps2/psx spel. Men det ska funka på 60/80 gigarn "tror" jag.
              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                för på 40 gigarn PAl funkar ju inte ps2/psx spel. Men det ska funka på 60/80 gigarn "tror" jag.
                60Gb PS3 klarar PS1 + PS2 spel ja.
                Inte regionsfri på DVD eller Bluerayfilmer.
                Många spel är Regionsbefriade JA.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

40 gb klarar visst an PS1 spel!!!

Comment

PS1 och PS2-spel är dock inte regionsfria på PS3.

Comment

Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
                      PS1 och PS2-spel är dock inte regionsfria på PS3.
                      Nej det är rätt solklart att man bara kan spela sina orginalspel från det land man köpt sin Ps3a från

Köper man en Svensk Ps3 kan man bara spela Europeiska spel och om man köper en Japansk så kan man bara köra Japanska o Amerikansk Amerikanska

Europa = Europe
                      USA = America
                      Japan = Inc
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Är det inte så att i stort sett de flesta blue ray rullarna är regionsfria? se länkar för mer info. En filipinsk ps3 ska antagligen införskaffas i dagarna, finns det några adapterhinder för detta? och hur är det egentligen, det går väl köra regionsfria rullar på en regionlåst konsol?

http://bluray.liesinc.net/

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=159465

Comment

Original inlägg av mortla Visa Inlägg
                          Är det inte så att i stort sett de flesta blue ray rullarna är regionsfria? se länkar för mer info. En filipinsk ps3 ska antagligen införskaffas i dagarna, finns det några adapterhinder för detta? och hur är det egentligen, det går väl köra regionsfria rullar på en regionlåst konsol?

http://bluray.liesinc.net/

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=159465
                          Många Spel och Filmer "Majoriteten" släpps som Allregion till PS3 men sen har vi en handfull som är unika för just de länder de släpps i som låses.
                          Jag skulle avråda från att köpa en utlänsk PS3 med tanke på garantier och framtida regionshinder.

Är det någon som är Hembiotorsk i detta forum så är det bland annat jag
                          PS3an är en hygglig Blu-Ray enhet ja, och äldre DVD filmer har man äldre kodfria DVD spelare för om något
                          Men smaken som baken, allt i min stereohylla är iaf Svart
                          http://f.playahead.se/24/cd34960e6b5...81f5f6e_22.jpg
                          / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X