Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför så svårt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Varför så svårt?

Har surfat runt på nätet och försökt förstå varför PS3:an är så svår att knäcka så man kan köra homebrew, men hittar inget specifikt.

Vad är det som så svårt? Är det kopieringsskyddet? Är det konsolens hårdvara (lödning etc)? Är det svårt att knäcka firmwaren?

Tog ju iofs lång tid med Gamecuben så man får väl hoppas..

JAG tror att dom har problem för att det är blueray dvd

Comment

Även om man skulle göra ett drive hack a la 360 så är en blu ray-brännare en dyr investering. Blir ganska många spel man måste bränna för att tjäna in kostnaden.

Comment

Med tanke på att bluray skivorna är så dyra, så kommer det nog bli som på psp att man kör från minneskort i dettafall från hårddisken. Men den e så liten att det räcker till knappt ett spel :P
        Playstation 1, 3, PSP
        Xbox, 360
        Nintendo Wii

Comment

Det går väl ändå att klämma in en större?
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
            Med tanke på att bluray skivorna är så dyra, så kommer det nog bli som på psp att man kör från minneskort i dettafall från hårddisken. Men den e så liten att det räcker till knappt ett spel :P
            Problemet är att det krävs mycket mer än ett "enkelt" drive hack (som på 360) för att köra spel från hårddisk. Det krävs osignerad kod och då måste man hitta ett säkerhetshål att exekvera den från. Sen gäller det också att Sony inte helt enkelt skickar ut en ny firmware som täpper till säkerhetshålet

Comment

http://consolehax.blogspot.com/2008/...ng-on-ps3.html

Comment

Fyfan vad trevligt det vore med ett ordentligt custom firmware (CFW).

Comment

Tyckte inte det där var just nåt bevis direkt... Jag börjar inte hoppas så mkt förns jag ser en hello world...

Förresten, var det inte TeamICE som påstod att dom hade ett chip till 360'n förut? Men att det visade sig vara en fake...
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                  Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X