Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lägga in film på ps3 hårddisk?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lägga in film på ps3 hårddisk?

Tjena! Fick tag i en 60 gb med ps2 stöd efter mycket om o men. Nu undrar jag hur jag lägger in film på hårddisken, har hört att det ska gå.

EDIT

Efter lite googlande har jag förstått att ps3an stödjer Divex, men när jag prövar med en divx film på skiva så står det att datat inte stöds. Jag har FW 2.10. Hur ska jag göra för att convertera till ps3ans så kallade Divx stöd?
    Last edited by Bj0k; 2008-01-20, 19:47.

låter väldigt konstigt, jag brukar spela upp helt vanliga xvid-filer som jag för över från usb-minne eller liknande.
    Du kanske måste föra över filen från skivan till hårddisken?
    Kan filen vara av gammal divx-typ? (ingen aning om det kan vara så)
    Ser du filen på skivan i ps3an? man kan trycka triangel för att bläddra fritt på olika medier.
    Metal Gear Solid IV är världens bästa spel.

Comment

Angående din signatur BlueViper, dags att uppdatera? :-)

PSP
      -CFW 3.00 (väntar till 3.50 kommer) <== Vi kör 3.80

Ps3
      -Väntar på: skakdosa <== finns på lager/webshoppen, bara köpa :-)
      http://www.psxcare.com/product.php?xProd=723
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Japp, lite gammal kanske, men bytte från cfw 3.02 till 3.80, tyvärr inte den gigantiska skillnaden jag hoppats på...
        Metal Gear Solid IV är världens bästa spel.

Comment

Du har säkert listat ut detta nu men jag skriver det i vilket fall somhelst, tyvärr kan inte ps3an spela divx från skivor(konstigt nog) men du kan däremot använda dig av minneskort, usbminnen,externa hårddiskar eller streaming

Jag tycker det smidigaste är att streama rakt från PCn. Bästa programmet för detta tycker jag är TVersity

www.tversity.com

Comment

Original inlägg av wickedkman Visa Inlägg
            Bästa programmet för detta tycker jag är TVersity
            Ush så hemskt krångligt med den jävla media servern som aldrig vill starta önskar att de släppte en stabil version som inte stinker BETA
            Playstation 3 60gb (PAL)
            XBOX +Duo-X2 +120GB
            GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
            Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
            DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X