Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I.LOAD till Playstation 3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• I.LOAD till Playstation 3

Cirkulerat en del information om kommande I.LOAD till Playstation 3

Hi there,
    One year ago, a great console hits europe. You know exactly what we mean. The PlayStation3. A lot of hacking crews tried to hack it, without success. Please think of the Paradox-Loader or all the other fakes and please don't trust TEAM-ICE, you know this crew? But you know one of them... the self called noob "streetsk8erFU". Well... forget them all!

Today we cofirm the first working PlayStation3 Image-Loder called "i.load". We found a little whole in the latest Firmware 2.10 which allows you to run an unsigned code. I runs nearly perfect with the 60GB version of the system. Nearly perfect means we already got slowdowns but we're working on it. It's a softmod so that means you don't need any hardware-modifications.

So, you need the following tools for i.load:

PlayStation 3 System

500GB + external USB 2.0 HDD (e.g. Packard Bell)
    ~ 850MB free disk space on the PS3
    Connection between the PS3 and your PC (W-Lan or local)
    Firmware 2.10 (not above, if released)
    1 PS3 Game Image (made with SAK tool)
    1 Original PS3 Game Disk
    Known bug-list:

Game Images over 17.5GB arn't running good yet (working on an improved temp-system) *FIXED*
    after 15 minutes without playing an iso the system hangs up (reboot required; maybe the game is not saved the) *FIXED*
    Online play works, but we're not sure about banning the system (use on your own risk!)
    It's not possible to play paid games out of the PSN store!
    PlayStation 2 game backups running slowly (we're working on it!) *FIXED*
    PlayStation 1 game backups can't save ingame (we're working on it!) *FIXED*

Confirmed Feature-list:

play PS3 Backups (.iso)
    possability to play PS2 games (incl. save function)

possability to play PS1 Games (incl. save function)
    copy game backups via SAK or from the internet to your external HDD and load them
    complete English Interface
    full compatible with the latest PS3 firmware (2.10)

We don't tell you a release-date yet 'cause we have to bugfix a lot. We also want to send our i.loader to some member of the most famous hacking forums. We try to release it to the 1st PAL birthday of the PlayStation3 :-)

So, stay tuned and check back again for more details!

Best regards,

flAshHeAd - Group[SLUMP]
    http://group-slump.blogspot.com/

Vad tror ni? Om det är fake lägger de verkligen ner tid för att göra det seriöst.
    Playstation 3 - Omoddat 3.55
    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
    Nintendo Wii - d2ckey
    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

Det verkar ju kunna stämma, och dom har tydligen spikat den 23 Mars som release date.
    Ska bli spännande att se, om det funkar bra så får man nog köpa sig en till konsol...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Mmm, av nagon anledning tror jag pa detta. Tyvarr dock... Om de utnyttjar samma hal i emotion engine som Paradox sa ar det nog kort for allt annat an japanska eller amerikanska 60GB ps3or, alltsa forsta generationen.

edit:

Verkar som de fatt igang det pa 40GB.
      Last edited by razor1394; 2008-03-11, 18:36.

Comment

Känns som jag vill behålla min PS3 original.
        There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Nää, vadå?
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
          Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Jag håller tummarna! I slutet på denna månaden köper jag mig en egen liten Ps3:a

Comment

Känns skumt att dom fått PS2-spel att fungera på 40-giggaren, saknar inte den sniklådan helt något som behövs för att det skall gå att spela ps2 på den?
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Känns skumt att dom fått PS2-spel att fungera på 40-giggaren, saknar inte den sniklådan helt något som behövs för att det skall gå att spela ps2 på den?
                Jo och även det att de har skrivit att de har satt releasedag och att hacket betatestas känner man igen från andra fakes.
                Last edited by razor1394; 2008-03-12, 16:19.

Comment

Har jag fattat detta rätt behöver man: en PS3 (ofc), 500GB HDD i PS3:an, externa HDD, internet?

Comment

Snappa upp något om att det endast funkar på en debug maskin, hoppas så inte är fallet.
                    Playstation 3 - Omoddat 3.55
                    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
                    Nintendo Wii - d2ckey
                    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
                    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

Comment

senaste jag hörde va att det skulle iaf funka på alla ps3 modeller fast ps2 spelen funka inte på dom med 40gb bara o det spelar ju stor roll ...
                      vi får hoppas på det bästa och att det inte fake denna gång oxå

Comment

nice nu ska dom visst släppa det på söndag istället men kommer inge "support" före den 23e så får väl se på söndag nu

Comment

Det står även att man är körd om man uppdaterar firmware till 2.17. Vilka filsystem kommer stödjas? Jag hoppas på ext3 och hfs+.

Comment

Ute nu enligt bloggen men sidan ser väldigt skum ut...

Saturday, March 15, 2008
                            Notice:

There is no public download yet. Please do not download i.load from mininova.org or other sites. It's just a fake. There are also no regristed [SLUMP] member on any forums!

Update #1: You can download i.load on rapidshare.com. We choose it 'cause it's damn fast and we can't provide such a bandwith...

Greetings,

Group [Slump]
                            Posted by Group [SLUMP] at 2:12:00 PM
                            Men vart fan är länken?

Comment

läser du ordentligt ser du att det är 1 dag och 6 timmar kvar
                              då kommer det finnas länk via rapidshare.

dom varnar bara för att nån lagt upp en fake release på mininova

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X