Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I.LOAD till Playstation 3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hoppsan noscript hade blockerat javascript nedräkningen. Nu ser jag den.

Comment

Jag ser verklig fram emot att se om det här funkar eller inte. Funkar det, då far jag på giganten och köper mig en egen ps3!
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Kommer detta att göra så att man kan lägga in film i 1080p på hårddisken tro?

Förhoppningsvis kan man ju ersetta Xboxen med en PS3 snart!

Comment

Vill ni se hur det förmodligen går till

Sökte lite på youtube och hittade denna lenk, http://www.youtube.com/watch?v=kZ7W1suE39A
          Verkar vara personen bakom I.load för ps3 men det kan förstås vara en bedragare.

Comment

Tar tillbaka det jag skrev nyss det är förmodligen INTE personen bakom I.load men endå en bra video.

Comment

En bra video? Driver du med oss eller?
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
              Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Om knappt 3h får vi se om det är fake eller inte. Eller nedräkningen kanske inte kör på GMT+1? Hörde nåt om att den kör på GMT+0.

Comment

Nån som vet vad som hänt med PS3news? Är det som Google säger att sidan installerar skit på datorn? Sidan är helt spärrad för mig av vad jag tror Firefox3...

http://www.stopbadware.org/reports/c...w.ps3news.com/

Comment

samma med safari på min mac

Comment

nej

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
                      En bra video? Driver du med oss eller?
                      Nej jag tycker den var helt ok, för den visar på ett ungefär hur I.load fungerar(om den nu mot förmodan gör det) , och det heter väll driver du med mig och inte oss,eller är du flera personer?

Comment

Enligt countern ska den vara ute nu men de kör troligen på en annan tidszon. Jag hoppas att den ligger uppe på Usenet imorgon .

Comment

tyckte det såg ut som dom skulle lägga ut länkar till 4 mirrors på sidan nu ....men står inga just nu dock ska tydligen kunna köra PSN med lägre firmware än senaste nu oxå

Comment

Jobbigt att man måste ha originalspel i.

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                              Jobbigt att man måste ha originalspel i.
                              hur fungerar det då?
                              streamar man spelen över nätverket eller lägger man in dom på hårddisken?
                              Är det spelbart att köra ett spel den här vägen?

Comment

Som jag har förstått det så är det en OtherOS ersättning så om man har Ubuntu, Yellowdog, Fedora, Gentoo eller något liknande installerat så ryker det. Den interna disken används troligen som cache och på den externa lägger man iso filer. Den externa använder troligen antingen ntfs eller ext3. Är det loadern baserad på GNU/Linux eftersom den troligen körs genom otherOS kan jag inte tänka mig så många andra fungerande filsystem.

Eftersom inte PS3an har eSATA utan endast USB2.0 så innebär det en viss overhead för processorn. Processorn måste köra en så kallad decapsulation/encapsulation. Det innebär att det kommer att gå segare att köra iso:s på den externa än på den interna eftersom den interna kör SATA direkt.

Jag har 250GB internt i min ps3 men jag vet inte om det räcker för mer än några få iso:s. Det optimala är väl 500GB eller mer kanske helst 1TB. Det finns exempelvis Team Xecuter HDXT men jag tycker inte den fungerar helt smärtfritt eftersom man behöver använda extern strömkälla. PS3an behöver vara i synk med hårddisken annars hittas den inte. Detta betyder att man måste sätta på den externa disken samtidigt med ps3an med kanske någon sekunds marginal. Sen kan ps3an inte stå upp heller med HDXT.

Det står nåt om att online spelande inte fungerar men att man kan behöva LAN kabel vilket troligtvis betyder att man kan streama från nfs eller samba share.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X