Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ladda Dual Shock 3 via vägguttag?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ladda Dual Shock 3 via vägguttag?

Tjena tjena.

Jag köpte ett laddarstativ till Dual Shock 3/Sixaxis.

Köpte även en enkel USB-till-AC-adapter for att slippa ha PS3:an igång när jag laddar kontrollen. Det funkade inte. Stativet laddar inte om den är kopplad i adaptern. Det funkar inte heller att skippa stativet och ladda via adaptern direkt i vägguttaget. Däremot funkar det att ladda via stativet eller direkt med sladd om jag kopplar i PS3:ans USB-uttag. (Som sig bör)

Varför funkar det inte via vägguttaget? Behöver jag en bättre USB-till-AC-adapter? Jag köpte den billigaste sorten jag hittade.

Någon som har en aning?

Vill oxå ladda

Är intresserad av att köpa en laddare som gör att jag kan ladda via eluttag istället för PS3:ans USB-kontakt.

Någon som har en fungerande sådan produkt hemma?

Comment

Original inlägg av shootking Visa Inlägg
      Är intresserad av att köpa en laddare som gör att jag kan ladda via eluttag istället för PS3:ans USB-kontakt.

Någon som har en fungerande sådan produkt hemma?
      rätta mig om jag har fel men jag tror att "laddningskitet" behöver ha datakontakt mod ps3:t märkte samma sak med min ipod touch (ja vet att det inte e samma grejj) annars kan du bara pröva med andra usb-ac adaptrar hade samma problem med mobilen men fixade det me att köpa en ny adapter

Comment

Ps3 handkontroller oavsett modell laddas med +5volt standard USB ström
        Om ditt laddställ inte laddar dessa med den medgöljande nätadaptern som du kopplar in i väggen o sen i stället är det defekt!

Att koppla en USB kabel från din Ps3 till stället är inte rätt sätt.
        Risken att du bränner USB portarna är rätt överhängande.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X