Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inget ljud vid uppspelning av fim (DVD)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Inget ljud vid uppspelning av fim (DVD)

Mors,

Har jag missat nåt här eller är min PS3 trasig?
    Kör enbart med HDMI-kabel. Jag får alltså inget ljud när jag spelar en spelfilm (DVD). Har provat orig. filmer samt säkerthetskopior. I stereo, 5.1 -inget ljud någonstans. I alla spel är det ljud. Endast HDMI --> LCD används.

GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

testat att ändra ljudinställningarna? är filmerna ifrån rätt region ifall ps3:an är låst till ngn region?

Comment

Det är en svensksåld PAL maskin. Ljudinställningarna, HDMI med automatisk inställning. Var kan jag annars kolla regionsinställningarna?
      360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Comment

ibland måste man ställa in att man har 5.1 har hänt mig på dvd-spelare, kanske samma sak här? testa ringa support annars.

Comment

Tack för svar, det är löst nu....
          Bytte HDMI-kabel så vips fick jag ljud.

Comment

Ok, härligt att det löst sig

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X