Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strema till PS3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av DaniPoo Visa Inlägg
    Har du testat att streama hd filmer till Ps3n någon gång?
    Där har du svaret. det går för segt och hackigt..
    Och du kan inte ha större filer än 4gb på dina externa enheter till ps3
    pågrund av att filsystemet inte får vara något annat än FAT32.
    jag repeterar.. det går inte att kopiera större filer än 4gb till FAT32 enheter.
    Men du kan kopiera filerna via Tversity över på PS3ns interna hårddisk.

Fat 32 har inte stöd för filer över 4Gb det stämmer men endast i överföringss skedet till disken.

Ponera att du har en katalog som heter Film o en underkatalog som är filmens namn, du packar din film med Winrar i flera 700Mb volymer "Den splittar filerna i 001, 002 etc arkiv o sedan laddar upp dessa eller kopierar in till din Fat32 disk o sen högerklickar du på rarfilen o packar upp alla arkiv så kommer det fungera med 10Gb stora filer t.om.

Jag brukar göra så här själv o vet att det fungerar

Det man inte kan göra med Fat32 är att föra över filer större än 4Gb, det löser man genom att rara ihop dessa i fler små volymer t.ex 700Mb arkiv.
    Sedan om man vill flytta denna fil till en NTFS disk bör detta gå bra det med *Ej testat själv då jag inte har haft det behovet* Men streama film från Fat32 på stora volymer är inga problem.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X