Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kretsar 'kokat' på moderkortet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nu har det sprungit iväg ca: 2 månader till Hansi.
    Finns det några kretsar och vad vill du ha för dem?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
      Nu har det sprungit iväg ca: 2 månader till Hansi.
      Finns det några kretsar och vad vill du ha för dem?
      Halloj Game_Freak
      Ledsen för det sena svaret, du har en kopia per mail om du vill fortsätta diskussionen etc.
      Kopierar in infon för framtida referens:

De kretsar du efterlyser är efter vi kikat på ett moderkort vi har för "Slakt för reservdelar" kretsar som styr ström/Strömreglering.
      Dessa bör vara av modellen BGA "Ytmonterade med massor med lödpunkter på undersidan av kretsarna".
      För att vi skall löda loss dessa kretsar o skicka till dig i då "Befintligt skick" tar vi 200 kr per krets, totalt 800 kr + frakt o postförskottsavgifter om du inte bor i Stockholm o har vägarna förbi.

Du bör då ha tillgång till utristning som är kapabel till att Reballa "Förtenna små lödöar" samt en lödrobot alternativt väldigt stadig hand samt en Reflow maskin för att få ett bra resultat.
      Vi kan desvärre inte garantera att de kretsar vi löder loss o skickar kommer må så bra efter den processen, vi kommer inte heller ägna tid till att snygga upp undersidan för "Direktmontering" vid leverans.

Närjag fick frågan idag trodde jag det handlade om några minneskretsar man lätt kunde beställa något som har samma värden som reservdelar från andra märken men det visade sig vara kondensatorer eller liknande.

Jag postar samma info i forumet som i detta mail så folk som Googlar kan ta del av informationen.
      Mvh: Pendragon
      Last edited by Pendragon; 2010-04-12, 13:58.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ok, tack för svaret.
        Då det blev ganska dyrt hoppar jag över det eftersom jag inte ens vet om det är dessa som är problemet utan det var en chansning. Lite retligt då det är 60-gigs modellen med PS2 kompabilitet m.m.
        Får försöka sälja den i delar istället, bluerayspelare m.m borde väl inbringa lite pengar i alla fall.
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Jo jag förstår, jag sålde just en 60 Gb modell utan tillbehör för 3.000 faktiskt.
          De är värda en del o de modeller utan nyaste uppdateringen som tillåter att man kör *Nix på borde kunna ticka iväg mer i pengar när de knäcker den helt. Just nu finns det en OE mjukvara som fortfarande har kvar Otehr os via senaste uppdateringen. Gehbot trollade till detta som motaktion för sonys "Vi sket ned oss när han kom med ny info om att han lyckats hitta bakdörrar så vi tar bort *nix stödet.*

Det idioterna inte tänkt på är Eu direktivsdom/lag tjosan ( European law Directive 1999/44/EC ) som klart uttrycker att maskiner som levererats med en viss funktion som köpare / säljare kommit överens skall finnas får denna inte tas bort.

Hade jag varit dig hade jag bara provat värma på kondningarna lite med flussmedel i kanten som rinner ned under kretsen o hoppas det hjälper, hörde av Swizzy att ha nsett någon göra så eller läst till sig men personligen tror jag det var mer slump att den hoppade igång efter uppvärmning

Du har ju annars den treåriga "Reklamationsrätten" på dig om Nordisk Film är snälla o du e-postar dem, dock kanske du får måla lite på ditt garantisigill så det är helt svart istället för Void o hoppas på det bästa

Just lasern utan DVD Drivkortet går att återvinna, drivkortet på lasern är bunden som Xbox 360 till moderkortet o den har ingen knäckt ännu
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jag trodde det var minnen när jag bad pendragon sätta pris på 200:-/st. Är dom inte väldigt knepiga att värma bort kan vi ta ett lägre pris, c:a 100-150:-/st. Och skicka med en extra så du har reserv.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X