Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag har precis beställt en Western Digital Scorpio Blue 500GB SATA 2.5" till min ps3. När jag får hem den, är det då bara att byta ut den o sen ladda ner 3.41 på en usb sticka o installera o sen bara köra på som vanligt med min psjailbreak? Är det möjligt att få över låtar o sånt som är bara sparat till singstar? Via ftp eller något sådant?

Comment

• hmmm, http://dukio.com/ps3-jailbreak/ps-ja...e-support.html
      OM det stämmer, tror ni det är även 3.42 och 3.50 eller bara lägre?

Comment

• Det man snackar om där är ju update av firmwaren på PSJailbreak dongeln, det vill säga möjlighet att köra på 3.50+ samt lägre antagligen...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
          hmmm, http://dukio.com/ps3-jailbreak/ps-ja...e-support.html
          OM det stämmer, tror ni det är även 3.42 och 3.50 eller bara lägre?
          Med största sannolikhet endast lägre än 3.41 eftersom folk verkar lite upprörda att ps jailbreak ska ta betalt för ngt som tex PS Freedom fixar gratis.
          Och skulle dom mot förmodan ta betalt för tex 3.50+ så tar det väl ungefär 1 dag innan dom övriga också har denna möjlighet så EPIC FAIL i vilket fall ser det ut som.

Comment

• Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
            Med största sannolikhet endast lägre än 3.41 eftersom folk verkar lite upprörda att ps jailbreak ska ta betalt för ngt som tex PS Freedom fixar gratis.
            Och skulle dom mot förmodan ta betalt för tex 3.50+ så tar det väl ungefär 1 dag innan dom övriga också har denna möjlighet så EPIC FAIL i vilket fall ser det ut som.
            Folk är så jävla gnälliga o gråter blod för minsta lilla i dagsläge tycker jag ( i-landsproblem )
            PSJailbreak var först, andra har klonat och jag har svårt att tro att man får betala för uppdateringar om man köpt en äkta< PSJ...

Så det som är Epic Fail enligt mig är att alla småttingar som kör klonat gnäller precis som alla andra som vill köra gratis, då har det alltid varit.

Antingen köper man en vettig Volvo eller så kör man med en begagnad rostig amazon
            Just nu har inte PSJ kommit med några uppdateringar alls, det har utveklats mest till Alternativa brädor och sånt som vart bra har PS3KEy tagit åt sig o lagt till i sina uppdateringar...

Inget fel o köra på billiga stickor, allt är tillåtet i krig o kärlek.
            Men att sedan sitta o gråta syndafloder för att en modell dongel har bättre funktion än andra är ju bara.... sorgligt..
            Då är det bara krypa till korset o köpa en till

Vem vet, Team Jungle och C4eva kanske hinner knäcka läsaren med inom kort.... o då lär det bli ramaskri igen

Jag gör hellre som mina vänner o köper de saker som kommer ut, inte bara för att testa utan för att stoltsera med att man äger en av varje *skratt* o ni vet väl att den som har flest prylar innan han eller hon dör vinner!!!
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Fick precis hem denna dev board baserad på at90usb162: http://www.olimex.com/dev/avr-usb-162.html vilken jag har förstått ska fungera utmärkt till PS3an(?). Har precis börjat programmera såna här kretsar på universitetet så tyckte det verkar roligare att köpa en sån istället för ett färdigt kit. Vem vet, man kanske kan förstå vad man gör om ett tag

Efter att ha läst så ögonen håller på att ramla ur hålorna har jag förstått att det man ska ha till är PSGroove då de stödjer den microprocessorn direkt(?). Däremot så har ju dom vad jag uppfattat tagit bort stödet för att spela sina egna backuper så frågan är då hur jag får tillbaka det så att säga?

Har inte använt konsollen på ett tag och den är på version 2.80 vilket jag inte har sett någon som stödjer, lättast är väl att bara installera 3.41 och inte bry sig om otherOS stöd då det lär komma snart ändå eller bli onödigt iom homebrew applikationer?

Har ni någon bra guide för de med devboard så får ni gärna länka den med, 99% av alla jag hittar är för olika mobiler eller de som redan är för PS3 som ps3key etc.

Comment

• Original inlägg av Jensa86 Visa Inlägg
                Fick precis hem denna dev board baserad på at90usb162: http://www.olimex.com/dev/avr-usb-162.html vilken jag har förstått ska fungera utmärkt till PS3an(?). Har precis börjat programmera såna här kretsar på universitetet så tyckte det verkar roligare att köpa en sån istället för ett färdigt kit. Vem vet, man kanske kan förstå vad man gör om ett tag

Efter att ha läst så ögonen håller på att ramla ur hålorna har jag förstått att det man ska ha till är PSGroove då de stödjer den microprocessorn direkt(?). Däremot så har ju dom vad jag uppfattat tagit bort stödet för att spela sina egna backuper så frågan är då hur jag får tillbaka det så att säga?

Har inte använt konsollen på ett tag och den är på version 2.80 vilket jag inte har sett någon som stödjer, lättast är väl att bara installera 3.41 och inte bry sig om otherOS stöd då det lär komma snart ändå eller bli onödigt iom homebrew applikationer?

Har ni någon bra guide för de med devboard så får ni gärna länka den med, 99% av alla jag hittar är för olika mobiler eller de som redan är för PS3 som ps3key etc.
                http://psx-scene.com/forums/f178/fla...sgroove-65332/

Comment

• Första spelet (tor jag det kanske finns flera) som inte går att lira med breakad ps3.

Medal Of Honor.

No 3.42+ Games for Hacked PS3s
                  Posted by greg
                  …Yet. That’s unless hackers can figure out the new encryption keys introduced in firmware 3.42. New games, like Medal of Honor for one, require PS3 firmware 3.42 (or later) and trying to run that on your hacked console will only produce error 0×80010019. Now before you think, “well I’ll just modify the PARAM.SFO, big whoop.” Think again. That won’t get you anywhere, and Mathieulh explains that in this tweet:

Men det ang Gran Turismo och 3.50 lät ju oroväckande då det var 1 av 2 anledningar att jag köpte ps3 för 1.5 år sen (det andra skälet var Wipeout).
                  Får väl bli att köpa en till ps3 i värsta fall.....
                  But really, if anything, this is just another reason to buy a second PS3 — one for hacks & homebrew and one for PSN & games that will always require a later firmware version. You know it’s going to happen (read: PSP scene). Anyway, support the game developers — don’t pirate everything.

Comment

• En fråga som troligtvis är uppenbar för de flesta men jag inte kan hitta svaret på.
                    De Hexfiler som finns ute till PsGrooPic heter *nBTL* och *BTL*, d.v.s. No Bootloader och Bootloader.
                    Detta kan enligt min insnöade hjärna innebära två olika saker:
                    Antingen att BTL innehåller både bootloader och programvara så att om jag programmerar min Pic-krets med den så kan jag fortsättningsvis uppdatera med nyare hexfiler genom USB?
                    Eller att den hexfilen är kompatibel med en Pic-krets som redan har Bootloadern programmerad så att den skall användas i USB-läge?
                    Om det är det andra alternativet, vet någon var jag hittar Hermes V3 för 18f2550?
                    Min dongel har givetvis jumper så att jag kan sätta den i USB-läge.
                    Någon här som är kunnig och har svaret?
                    Last edited by Game_Freak_se; 2010-10-15, 14:59.
                    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
                      Första spelet (tor jag det kanske finns flera) som inte går att lira med breakad ps3.

Medal Of Honor.
                      Enligt sony så ska alla spel som kommer ut under senare delev av oktober o framåt ha minst 3.50 som krav.. riktig pung spark på oss jailbreakare!!

Comment

• Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
                        Enligt sony så ska alla spel som kommer ut under senare delev av oktober o framåt ha minst 3.50 som krav.. riktig pung spark på oss jailbreakare!!
                        Förhoppningsvis kommer dom på ett sätt att köra nyare spel utan att behöva knäcka varenda fw som Sony släpper då detta kan bli ansträngande i längden och kanske inte ens möjligt.

Jailbreak teamet ska ju komma med någon "support för nya firmwares" den 20 Oktober. Vad som nu menas med det.
                        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                        360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                          Förhoppningsvis kommer dom på ett sätt att köra nyare spel utan att behöva knäcka varenda fw som Sony släpper då detta kan bli ansträngande i längden och kanske inte ens möjligt.

Jailbreak teamet ska ju komma med någon "support för nya firmwares" den 20 Oktober. Vad som nu menas med det.
                          Vi får hoppas på de. Såg ju hur det gick sist dom skulle släppa BM 1.1 :P Men ett sätt att gå runt uppdateringskravet är ju helt klart den ultimata lösningen. Det är ju i stort sätt omöjligt för hackers att behöva knäcka Sonys FW för varje gång dom släpper ett nytt, vilket dom kommer fortsätta att göra. Hoppas verkligen att PSJailbreak-teamet lever upp till allas förväntningar och sätter käppen i hjulet för Sony en gång för alla.

Comment

• Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
                            En fråga som troligtvis är uppenbar för de flesta men jag inte kan hitta svaret på.
                            De Hexfiler som finns ute till PsGrooPic heter *nBTL* och *BTL*, d.v.s. No Bootloader och Bootloader.
                            Detta kan enligt min insnöade hjärna innebära två olika saker:
                            Antingen att BTL innehåller både bootloader och programvara så att om jag programmerar min Pic-krets med den så kan jag fortsättningsvis uppdatera med nyare hexfiler genom USB?
                            Eller att den hexfilen är kompatibel med en Pic-krets som redan har Bootloadern programmerad så att den skall användas i USB-läge?
                            Om det är det andra alternativet, vet någon var jag hittar Hermes V3 för 18f2550?
                            Min dongel har givetvis jumper så att jag kan sätta den i USB-läge.
                            Någon här som är kunnig och har svaret?
                            Du lär få kompilera mjukvaran själv
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
                              Vi får hoppas på de. Såg ju hur det gick sist dom skulle släppa BM 1.1 :P Men ett sätt att gå runt uppdateringskravet är ju helt klart den ultimata lösningen. Det är ju i stort sätt omöjligt för hackers att behöva knäcka Sonys FW för varje gång dom släpper ett nytt, vilket dom kommer fortsätta att göra. Hoppas verkligen att PSJailbreak-teamet lever upp till allas förväntningar och sätter käppen i hjulet för Sony en gång för alla.
                              Det lär komma någon form av CFW istället för nya möjligheter med donglarna...
                              Google is your friend!

Comment

• Den största segern var väl just när man knäckte 3.41 och fick möjligheten att köra egensignerad kod. Oavsett hur många nya firmwares som Sony släpper så måste det ändå vara enklare att komma runt det nu när man kan skapa egen mjukvara. En CFW är väl som Swizzy säger det troligaste. Frågan är väl om det blir som på 360:n att man knäcker själva läsaren eller att man kan läsa in den på annat sätt. Slippa skivor är ju grymt skönt..
                                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                                360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X