Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    varför släpper ingen av Scen grupperna releaser på PSN spelen ifall dom nu fungerar till 100% är inte det konstigt isåfall ?
    Jadu, det kan inte jag svara på, de fungerar då för mig...

Caballerial behöver jag inte göra detta steg ?

Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    1.FTP/Copy the folder NPUB30206 into /dev_hdd0/game

eller är det bara att lägga in spelet direkt via min usb sticka som jag gjorde med b manager

enligt det jag skrev tidigare så verkar dom vilja man ska lägga in filer först i Game mapp eller behöver man inte det ? ( för övrigt har jag PS3key har inte uppdaterad den alls än + BM 1.0 ) )
    Jag la in .pkg filerna på en usb sticka och använda install package för att få in dem...
    Sen om det är rätt sätt eller inte det vet jag inte. Däremot så fungerade det.

Comment

varför släpper ingen av Scen grupperna releaser på PSN spelen ifall dom nu fungerar till 100% är inte det konstigt isåfall ?
      100% är det aldrig, kan komma nya metoder och Scenegrupper är måna om sitt rykte.
      Sånt släpps hellre som independent där man är mer förlåtande då det kan vara en finnig fjortis som dumpat saker som scrubbats o patchats...

Jag har sett Scenegrupper som släppt J-tag dumpar av 360 spel o det är bannemig idiotiskt då man hellre vill dra hem en 1/1 iso o patcha o mecka själv...

Sen at det fortfarande envisas med miljoner rar filer är bara lustigt, splittade filer på under 4Gb kan jag förstå om man för över till FAT32 system... men 125 * 1,4Mb filer Wtf Vi slangar inte via ßßs utan Torrents nuförtiden eller FTP
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Jag har sett Scenegrupper som släppt J-tag dumpar av 360 spel o det är bannemig idiotiskt då man hellre vill dra hem en 1/1 iso o patcha o mecka själv...
        Inte alla som kan och förstår hur de skall göra kanske, så då är det väl bra att det finns, du har ju alltid själv möjligheten att ta ner den opatchade ison och leka själv eller?

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Sen at det fortfarande envisas med miljoner rar filer är bara lustigt, splittade filer på under 4Gb kan jag förstå om man för över till FAT32 system... men 125 * 1,4Mb filer Wtf Vi slangar inte via ßßs utan Torrents nuförtiden eller FTP
        Jag tycker nog att det är värre när det släpps som en enda rarfil på flera Gb. Det händer ju faktiskt att det finns klåpare som av någon anledning har filer som är skadade som de sedan seedar på flera andra trackers, för att få upp sin ratio. dDå är det rätt skönt att ta ner 2x50 Mb istället för 6Gb. Har man 100/100 eller kanske t.o.m. Gigabit-uppkoppling spelar det kanske ingen roll, men sitter man på 24/1-uppkoppling så är det inte kul att seeda 6 Gb om igen. Sen 1,4Mb filer? Har jag nog inte sett sedan innan ADSL kom.
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
          Inte alla som kan och förstår hur de skall göra kanske, så då är det väl bra att det finns, du har ju alltid själv möjligheten att ta ner den opatchade ison och leka själv eller?
          Jajjemänn
          Men jag tycker att grupperna då i .nfo filerna kan förklara tydligt hur folk lägger in det dom laddat ned
          Lite goodwill får man bjuda på eller en länk till en forumstråd som berör ämnet
          Personligen tycker jag att man gott kan skicka med en ABGX360.TXT fil med den checkade infon klipp klistrad från ABGX
          Dock är jag en sån som själv ändå alltid kontrollerar spel o inte litar ens på mina vänner som har haft del förut
          För min egen säkerhet.

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
          Jag tycker nog att det är värre när det släpps som en enda rarfil på flera Gb. Det händer ju faktiskt att det finns klåpare som av någon anledning har filer som är skadade som de sedan seedar på flera andra trackers, för att få upp sin ratio. dDå är det rätt skönt att ta ner 2x50 Mb istället för 6Gb. Har man 100/100 eller kanske t.o.m. Gigabit-uppkoppling spelar det kanske ingen roll, men sitter man på 24/1-uppkoppling så är det inte kul att seeda 6 Gb om igen. Sen 1,4Mb filer? Har jag nog inte sett sedan innan ADSL kom.
          Åter igen, de som lägger upp måste packa upp filerna själv o testa att allt funkar innan de lägger ut
          Störst e-penis är inte allt *skratt*

Men såklart så är det trevligare för den som lägger ut joxet om det strular
          Ration kan man få upp ändock om man länkar till samma fil på datorn även från fler trackers har jag för mig, o sen det fina med torrent är att man har automagisk resume
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Jajjemänn
            Men jag tycker att grupperna då i .nfo filerna kan förklara tydligt hur folk lägger in det dom laddat ned
            Lite goodwill får man bjuda på eller en länk till en forumstråd som berör ämnet
            Håller med, info på hur det används, annars är det ingen nytta med färdiga saker.

Åter igen, de som lägger upp måste packa upp filerna själv o testa att allt funkar innan de lägger ut
            Jo, men det är ju inte alltid det sker, så de sitter med nerladdad release som inte är komplett och lägger till sig som seedare på andra trackers och då får ju även du ner felaktiga filer om du råkar ta en del av deras sunkiga fil.

Störst e-penis är inte allt *skratt*
            Eller som jag såg på en bild av en broderad väggbonad "En stor k*k är en klen tröst i ett fattigt hem".
            Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Tjena skulle bara fråga kan man lita på den här sidan om någon vet ?? ( det finns ca 16 lir eller nått )

hxxp://www.ps3iso.com/ps3-game-downloads/32333-surubadigital-play-station-3-psn-games-psn-all-time-games-daily-updated-16-games.html

Försöker få hem Streetfighter II turbo hd remix ( PSN ) det tog typ 2 timmar lul måste blivit nått fel.

Hursomhelst huvudfrågan är om någon annan använt sig av alla dom här jag blev tipsad av någon om detta på min priv torre sida.

PS det står typ olika metoder under NFO&install på alla liren typ sjukt hur kan det vara olika sätt på alla ?? samt på pixeljunk monsters står det att min Jailbreak Payload måste supporta install retail pkg fattar inte vad menas med det.

Jag har som sagt PS3key första update ej uppdatera något än men kan väl göra det i värsta fall.

Om inlägget ogillas för mycket får ni väl ta bort det men det borde ju väl vara fler som uppskattar PSN lir eller som rör angående jailbreak och hur man får dom o funka eller ?
              Last edited by Boz666; 2010-11-02, 06:15.

Comment

PS det står typ olika metoder under NFO&install på alla liren typ sjukt hur kan det vara olika sätt på alla ?? samt på pixeljunk monsters står det att min Jailbreak Payload måste supporta install retail pkg fattar inte vad menas med det.
                uppdatera till version 3 eller 4 (4 är att föredra)
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Minimus AVR 32

Hejan! Har en fråga angående Minimus AVR 32. Är den att rekomendera? Är lite tveksam med tanke på att de bara finns 32kb flashminne på den?

Comment

• Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
                    Hejan! Har en fråga angående Minimus AVR 32. Är den att rekomendera? Är lite tveksam med tanke på att de bara finns 32kb flashminne på den?
                    Det är väl en smaksak
                    Kör själv med en Teensy och en Ps3key o tycker båda funkar fint.
                    Koden som läggs på är inte stor alls o man kan lätt köpa en ny sticka vid senare behov om man tycker man behöver andra funktioner
                    / Pendragon

Comment

• Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
                      bara? det är mer än du behöver det är mer än dom flesta andra har många har 16kb... andra har 32kb vissa har även 64... men vanligaste är nog 16 tror jag du ska inte ha massa grafik på den då behövs inte så himmla mycket minne!
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• testa nytt

Kör just nu på ett teensy 2.0 kort med psgroove 1.1 + backup manager (den första). Allt funkar men är ändå sugen på att testa nått nytt,det har ju hänt en hel del. Min tanke var att köra Hermes v4 och open manager. Det går väl att programmera om kortet? Nån som har erfarenheter av denna kombination el andra rekomendationer. Vad händer med spelen jag har lagrad på ext hd?

Comment

• Original inlägg av ilballetto Visa Inlägg
                          Kör just nu på ett teensy 2.0 kort med psgroove 1.1 + backup manager (den första). Allt funkar men är ändå sugen på att testa nått nytt,det har ju hänt en hel del. Min tanke var att köra Hermes v4 och open manager. Det går väl att programmera om kortet? Nån som har erfarenheter av denna kombination el andra rekomendationer. Vad händer med spelen jag har lagrad på ext hd?
                          Hermes har slutat 4.ggr o lämnat scenen för gott men alltid kommit tillbaka *skratt*
                          Jag skulle köra PL3 eller högre om den kommit o tuffa på Med senaste Gaia manager.

Spel på USB disk påverkas inte av uppdatering av logikbrädor, tar du bort Managerprogram så ryker allt som ligger på interndisk o extern ( om du ahr den inkopplad ) så koppla ut den innan så är du safe o gör en backup av allt på intern till extern
                          / Pendragon

Comment

• Jag får inte igång The sims 3 (The_Sims_3_USA_JB_PS3-MOVE) från interna disken. Det hänger sig på 100% när det ska installera game data. Ibland hänger det sig tidigare. Jag såg att det är flera med detta problem men vissa har fått igång spelet. Har någon här fått igång det?

Release Notes: |
                            |
                            3.42 required by default. We patched param and replaced the fw update with 3.41. |
                            |
                            For originals, see included file. By the way, it's a 5.3GB Game Data install. |
                            |
                            Functional on jailbroken PS3's. Working, tested using Hermes v4b and OM 1.17.2. |
                            Jag får inte igång Quake wars (Enemy.Territory.Quake.Wars.EUR.JB.PS3-AGENCY) heller då det krashar när det installerar game data. Sen blir game data korrupt.

Jag kör Gaia med hermes v4b.
                            Last edited by razor1394; 2010-11-05, 20:12.

Comment

• Jag är lite inne på samma stuk men det gäller:

White.Knight.Chronicles.EUR.JB.PS3-ATAX jag lyckades installera hela spelet men skärmen står still helt vitt efter Level 5 loggan (företaget)kommer fram har jag för mig och det går inte att starta spelet vad ska jag göra då ?

Detta är hämtat från .nfo filen i spelet !

REQUIRED:
                              ---------
                              • [PS3 with Fw 3.41]
                              • [PS3 Jailbreak or a selfmade flashed Stick with HermesV4]
                              • [OM v1.13+ with PatchMode ON]

Jag har "BM 1.0" och PS3 key update 1 ( som följde med )

Måste man fixa Hermes skiten då o det för att det ska funka om det nu ens gör det med det ?
                              och stöder ps3key allt det där OM v1.13 hermes 4 etc ens ?

Varför ska dom krångla så jäkligt nu så kära "bm 1.0" inte funkar längre nu isåfall ? alla andra tidigare 30+ lir jag kört så har det gått prima
                              Last edited by Boz666; 2010-11-05, 19:57.

Comment

Jag är lite inne på samma stuk men det gäller:

White.Knight.Chronicles.EUR.JB.PS3-ATAX jag lyckades installera hela spelet men skärmen står still helt vitt efter Level 5 loggan (företaget)kommer fram har jag för mig och det går inte att starta spelet vad ska jag göra då ?

Detta är hämtat från .nfo filen i spelet !

REQUIRED:
                                ---------
                                • [PS3 with Fw 3.41]
                                • [PS3 Jailbreak or a selfmade flashed Stick with HermesV4]
                                • [OM v1.13+ with PatchMode ON]

Jag har "BM 1.0" och PS3 key update 1 ( som följde med )

Måste man fixa Hermes skiten då o det för att det ska funka om det nu ens gör det med det ?
                                och stöder ps3key allt det där OM v1.13 hermes 4 etc ens ?

Har du L1 patchen på?

Varför ska dom krångla så jäkligt nu så kära "bm 1.0" inte funkar längre nu isåfall ? alla andra tidigare 30+ lir jag kört så har det gått prima
                                Har du L1 patchen på?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X