Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det går att fixa. Det är bara avaktiverat i själva koden.
    Man behöver modifiera koden som körs på miniräknaren.

Jag har testat via min androidtelefon nu och det funkar utmärkt. Har bytt min interna hårddisk till en på 500GB och tagit backup på de får spel jag hade. Ser fram emot vilka program folk kommer att bygga nu.
    Ursäkta min idioti men jag har ingen aning om hur man modifierar kod =/

Hittade iaf filen jag behöver via länken caballerial postade, tack!

...kom dock bara hit:

http://www.filefactory.com/file/b343699/n/PS3JB_mod.8xk

Lyckas inte ladda ner filen *idiot*

Vad gör jag för fel?

EDIT:

jaha, tror det var webläsaren som buggat upp sig, kom iaf vidare.
    Är inte hemma så har inte tillgång till mitt PS3 men detta blir det första jag gör när jag kommer hem på tisdag (efter att införskaffa 4st AAA batterier till min TI-84+ SE...)
    Last edited by binnet; 2010-09-07, 16:27.

Comment

Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
      Om man laddar hem en version som var skapad innan jailbreaktåget började tuffa så är det just eboot.bin som är problemet.

De releaserna är ofta i ISO format också...
      De Releasar jag har är i ISO,
      Använder sen ett program för att packa upp det till min externa, Går säkert lika bra med winrar.

Förlåt lät lite mystiskt kanske, Programmet heter "PS3ISO2JB.exe".

/Figgelito

Comment

då var första "homebrew appen" färdig, en ftp server.
        http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=65550

Comment

Jag är helt lyrisk att ps3 är hackat och orkar inte riktigt vänta tills det säljs en färdig usb.. så tänkte göra en själv. Har beställt en teensy++, AT90USBKEY från usa men är några veckor bort. Såg att elfa har här i Sverige.

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...tem=73-219-42;

Kommer den att funka också? Är ju en AT90USBKEY också... blev så ställd av bilden . Ser ju inte ut att passa i en vanlig usb port? Känns som att jag är helt lost. Trodde det bara var att stoppa in skiten i datorn å flasha med ps3 hackprogramvaran? Lät så jävla simpelt om man titta på ps3-hacks.com

Comment

73-219-42 på Elfa ska funka. Flasha in programvaran och koppla den sedan till ps3an.
            Elfa har dock leverans i slutet av oktober!
            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Okej men då är det ju lika bra att vänta på min usaleverans å slippa allt bök med avbeställning... men det är en vanlig usb kontakt? Blev så fundersam av bilden. Är dessa kort helt öppna eller har dom nått slags plast skydd som vanliga usb-minnen?

Comment

Jodå, det har usb-port. Sitter till vänster på bilden.
                Korten har inga skydd. Det är meningen att allt skall vara lättåtkomligt på såna kort.
                De har utgångar och ingångar m.m. för att man ska kunna skriva mycket roligt. Mest för att testa för att sedan bygga en egen layout på något man då vet kommer funka. Ett demokort liksom.

Comment

Såg det nu, trodde först inte det var det på bilden. aha okej, men är inte risken för elektrisk stöt stor? Är väl lika känslig som datakomponenter? Den här sidan har ersatt med en annan som har skydd. Skulle kännas tryggare med det.

http://www.teensy.co.uk/Maximus-AVR-...c16/index.html

Comment

Stöt som kan skada kortet eller att du skulle få en stöt?
                    Det rör sig om max 5V 500mA. Det får du absolut ingen stöt av.
                    Hurvida komponenterna på kortet kan skadas.. det är ingen större risk men visst är det bra med något inkapslat.

Edit: På den bilden du visar så ser du baksidan av kortet
                    Det har inte heller någon inkapsling.
                    Last edited by N!klas; 2010-09-08, 12:00.

Comment

Haha, tänkte på komponenten inte jag aha okej. Jamen då kör jag på det jag beställt. Tack för svaren

Comment

Eftersom att dessa AVR chip är gjorda för USB så överskrider dom inte 5V och 500mA. Dom kan alltså inte skada PS3, eller dig för den delen :P Du får ett större kyss av att slicka på ett 9V batteri, och som dom flesta vet så upplevs de bara som sura stickningar

Comment

Nu missuppfattades frågan ju, jag tänkte på den statiska elektricitet som kortet kan råka utför...inte om jag ska få nån lillfjutt stöt

Comment

Så länge du låter bli att pilla på den efter att ha hanterat något annat så finns det ingen risk. Du ska framför allt undvika kontakt med chippet om du har kammat håret eller gått på en matta, speciellt om du har raggsockor på dig, utan att ha laddat ur dig genom att ta i metall, t.ex. ett element. Har du en antistatisk påse så kan du lägga chippet i eller på den, bara den har kontakt med påsen. Dom följer med i stort sätt alla komponenter till datorn, så har du byggt din dator själv så har du garanterat en sån påse. Annars finns dom att köpa för 5-10kr.

Comment

Vi får hem TEENSY om 1-3 dagar, dom är skickade från USA igår!

Vi ligger även mycket tidigt i kön att få AT90USBKEY från ELFA...

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                                Vi får hem TEENSY om 1-3 dagar, dom är skickade från USA igår!

Vi ligger även mycket tidigt i kön att få AT90USBKEY från ELFA...

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=131&xPage=1
                                För ändamålet.. vad gör Teensy 2.0 och Teensy++ 2.0 för skillnad?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X