Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag har nu stoppat in en 500 gb stor hårddisk i min ps3a, Jag har ett teensy 2.0 chip med psgroove. Nu undrar jag hur jag får igång mina backup spel? när jag startar min ps3a med chippet så kommer det upp typ 2 st mappar(dem är tomma) i menyen, är det bara och lägga in ett spel på en extern hårddisk som är formaterad till fat32 och köra ?

Och hur ftpar jag in mina spel till den interna?

Comment

• Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
      Jag har nu stoppat in en 500 gb stor hårddisk i min ps3a, Jag har ett teensy 2.0 chip med psgroove. Nu undrar jag hur jag får igång mina backup spel? när jag startar min ps3a med chippet så kommer det upp typ 2 st mappar(dem är tomma) i menyen, är det bara och lägga in ett spel på en extern hårddisk som är formaterad till fat32 och köra ?

Och hur ftpar jag in mina spel till den interna?
      Du måste installera Backup Manager på den nya hårddisken

För att FTP:a in måste du även installera PS3 FTP Server
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Skönt att PS3s inbyggda backupfunktion backar upp Backup-manager, back-up-spel, FTP-Server m.m. ^^

Hehehe X-D

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Du måste installera Backup Manager på den nya hårddisken

För att FTP:a in måste du även installera PS3 FTP Server
          Hur Installerar jag in Backup manger? ftp?

Comment

• Läs tråden! Fråga sen! (lägg i rooten på fat32 disk och stoppa i skiten)

Comment

• Original inlägg av binnet Visa Inlägg
              Läs tråden! Fråga sen! (lägg i rooten på fat32 disk och stoppa i skiten)
              Okej tackar ! nån som har länk till backup managern, har som sagt teensy 2.0

Comment

• Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
                Okej tackar ! nån som har länk till backup managern, har som sagt teensy 2.0
                suck... http://www.ps3-hacks.com/ här finna svar på alla dina frågor

Comment

• Antar det är denna, ps3-hacks.com/file/84 ?

Comment

• tänker inte svara. sluta posta här och läs!

Comment

tänker inte svara. sluta posta här och läs!
                      har backup mananger installerat nu.

En sista fråga jag har nu installerat ps3 ftp server nu och undrar hur jag skall kunna skicka filer genom ftp utan update från ps3an? ska jag bara neka uppdateringen ?
                      Last edited by Stumpen1337; 2010-09-21, 22:20.

Comment

• Tjena igen, det ser ut som att jag får min PS3a 250gb slim imorrn, det jag undrar är har ni 3.41 uppdateringen här på hemsidan och är det 3.41 Pal man ska ha eller är alla samma region för alla samt är det bara lägga den på ett usb minne sen in i ps3an sen frågar den yes eller no eller är det svårare än så ? bifoga gärna guide isåfall :P

samt Finns det några guider hur man stänger av all internet åtkomst på ps3an första gången jag startar den imorrn då man är ju supernoob och vill inte råka få 3.42 i onödan

annars finns det väl inte så mycket mer jag kan göra eller fråga om innan jag kan handla något "chip" hos er när ni får in ?

Comment

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
                          Tjena igen, det ser ut som att jag får min PS3a 250gb slim imorrn, det jag undrar är har ni 3.41 uppdateringen här på hemsidan och är det 3.41 Pal man ska ha eller är alla samma region för alla samt är det bara lägga den på ett usb minne sen in i ps3an sen frågar den yes eller no eller är det svårare än så ? bifoga gärna guide isåfall :P

samt Finns det några guider hur man stänger av all internet åtkomst på ps3an första gången jag startar den imorrn då man är ju supernoob och vill inte råka få 3.42 i onödan

annars finns det väl inte så mycket mer jag kan göra eller fråga om innan jag kan handla något "chip" hos er när ni får in ?
                          koppla inte in en ethernet sladd så är det ingen risk för update.

update filen som du får googla lägger du i PS3\UPDATE mapp på en usb fat32 disk updates är regionfria.

När du har 3.41 kan du stänga av auto updates och kryssa ur PSN auto-login så slipper du bli frågad om updates.

Comment

suck... http://www.ps3-hacks.com/ här finna svar på alla dina frågor
                            Jag trodde denna sida hade alla svar
                            http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide

Där samlar vi allt som rör Teensy 2.0 och även ++ när de kommer.
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Jag trodde denna sida hade alla svar
                              http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide

Där samlar vi allt som rör Teensy 2.0 och även ++ när de kommer.
                              Samt PS3Key? Ett öppet kort känns lite för ghetto för min stil. Jag fattar dock att ni hellre erbjuder nånting än ingenting (de flesta produkterna är ju slut överallt). Jag såg att en konkurrent sålde PS3Key's men jag litar inte på att ens de själva vet om dom är äkta eller ej.

Comment

• Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                                Samt PS3Key? Ett öppet kort känns lite för ghetto för min stil. Jag fattar dock att ni hellre erbjuder nånting än ingenting (de flesta produkterna är ju slut överallt). Jag såg att en konkurrent sålde PS3Key's men jag litar inte på att ens de själva vet om dom är äkta eller ej.
                                Jag kommer också ta in ps3key så fort jag får svar från leverantören. Och troligen Xecuters variant. Alla har lite halvsvårt att leverera eftersom chipen som används är bristvara då det blev en oplanerad boom i användningen...

Dock är det bra att veta att chippen som sitter på Teensy är "bättre" än de som används generellt av de "snygga" donglarna...
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X