Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Kan du länka till senaste versionen av ps3 media server på pålitlig sida.

hittar bara den här skitsidan ? http://ps3mediaserver.blogspot.com/
    den är väl inte officiella eller det står jäkla massa text o svårt o hitta vad som är senaste om det ens finns samt behöver version som funkar i windows 7 ?
    Det är en blogg där dom skriver om nyheterna med PS3Media Server, du måtte fanimej vara blind eller extremt lat! andra inlägget på bloggen uppifrån: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list där har du länken till o ladda hem den >_<

Välj stable versionen så slipper du problem
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      http://pspvc.nswardh.com/

Konverterar alla möjliga format till PSP/PS3/Ipod med mera. Kodat av en av våra medlemmar här i Sverige ( och är GRATIS )... Nyheterna sedan tidigare är PS3/Ipod/Phone stöd samt att den kan konvertera DVD film med med lite handpåläggning
      Jag har för mig att den även lägger filmer på din Ps3 som den gjort tidigare på PSP i rätt kataloger och i rätt format så klart.
      Att konvertera är en sak, men att kopiera över dom rakt av till maskinen och köra därifrån... det är vad Boz666 vill åstakomma, det hjälper inte o bara konvertera och flytta till hårddisken via FTP
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Tjo!!
        Jag har laddat ner psgroove v1.1 och open manager 1.3, det fixar kontroll problem på många spel.
        Jag har ett avr.usb.162 kort, vilken hex fil ska jag ha då? jag prövade med atusbkey och tennsy 1.0, men ingen av dom fungerar, någon som vet om det är fel hex fil jag har och i så fall vilken ska jag ha`?

Comment

• Någon som vet om man måste vara internet ansluten för att aktivera wma eller kan man få denna funktion på något annat sätt (t.ex. genom en update på usb sticka)?
          Tänkte försöka undvika att ansluta min PS3:a mot internet om det inte absolut är nödvändigt.

Comment

• Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
            Någon som vet om man måste vara internet ansluten för att aktivera wma eller kan man få denna funktion på något annat sätt (t.ex. genom en update på usb sticka)?
            Tänkte försöka undvika att ansluta min PS3:a mot internet om det inte absolut är nödvändigt.
            http://manuals.playstation.net/docum...enablewma.html
            Google is your friend!

Comment

• Så enda sättet är alltså att koppla upp sig mot nätet? Tror jag hellre lever utan wma stöd så länge. Fan vet vad Sony har för sig nu för tiden

Comment

• Tydligen så kräver enslaved 3.50, enligt http://www.psjcl.com/pendinggames.php, sen kanske frågan är hur trovärdig han är som har skrivit det, för det finns två st som lagt in enslaved, en skriver att storleken är på typ 3 gig o kräver updatering till 3.50, sen skriver en annan att det är på ca 9 gig okräver uppdatering till 4.0, låter rätt konstigt

Comment

• ser ut som om Hermes har släppt en ny version (v3) av sin payload vilket ska fixa alla problem man kan ha med F1 osv + att det ryktas om att updates kommer att fungera
                  Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                  snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                  /Nalle Puh

Comment

• psgroopic.blogspot.com blivit privat nu

Någon som vet hur man blir inbjuden?
                    Klart den bästa sidan för Pic18f2550...

Sidan var omarbetad så den gick inte att nå, öppen igen.
                    Last edited by Game_Freak_se; 2010-10-06, 12:34. Anledning: Panik i onödan
                    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Laddade precis ner hermers v3, någon som vet hur man gör det till en hex fil till avr-usb-162?

Comment

• Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
                        Tydligen så kräver enslaved 3.50, enligt http://www.psjcl.com/pendinggames.php, sen kanske frågan är hur trovärdig han är som har skrivit det, för det finns två st som lagt in enslaved, en skriver att storleken är på typ 3 gig o kräver updatering till 3.50, sen skriver en annan att det är på ca 9 gig okräver uppdatering till 4.0, låter rätt konstigt
                        För mig funkar Enslaved utan problem på externa hårddisken med OpenBM, och spelet är 4.81gb. Skulle det dyka upp ett spel som kräver 3.50 eller senare så tror jag att det kommer att gå runt det på något sätt, men än så länge har en sån åtgärd inte behövts så vitt jag vet.

Comment

• funkar dessa spel på min PS3key PS3 3.41 nu ? : Castlevania_Lords_of_Shadow_USA_JB_PS3-MOVE och Enslaved_Odyssey_To_The_West_USA_JB_PS3-MOVE om man tar bort PS3_Update mappen som tar 256 mb i respektive spel ?

samt varför i hela vetet har relle grupperna kvar Update mapparna i sina rellar om dom är livsfarlig om dom har 3.42 eller högre ??

Tänkte köra in dom på Ps3an snart men vore bra o få det konfirmerat först så man inte pajjar sin nya ps3a redan eller ps3key

Comment

• Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
                            samt varför i hela vetet har relle grupperna kvar Update mapparna i sina rellar om dom är livsfarlig om dom har 3.42 eller högre ??
                            Folk får väl tvätta bort uppdateringarna själva o hålla lite koll, på Wii så gör kontroll programmet WiiBrickBlocker det åt en om man väljer den funktionen efter man laddat en .iso
                            Och för att unbricka några Wiis måste man ha kvar uppdaterigar.. så jag tycker personligen att det är bra.

Hellre en 100% ren fil än en 55% söndertvättad fil som kanske inte fungerar.

Du måste ju själv välja uppdatera innan den gör det! ( Ryktena om att en Wii skulle auto uppdatera stämde inte, o jag tror inte Sony kommer få göra sådana ändringar själva heller )

O appro på releasegrupper så verkar ingen anammat den nya tekniken torrent där man slipper splitta filer i 1.44Mb arkiv *skratt* Nu räcker det gott o väl med 700Mb arkiv om något. ( allt under 4Gb för FAT system ni vet )
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Finns inget spel än som har någon farlig update. Har inte själv testat o ta bort mapparna men läst att andra gjort det utan att få problem med spelet.

Comment

• Medal of honer kommer att kräva 3.42. Hoppas någon kommer på en väg förbi detta. http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/med...-tool-arrives/
                                Någon som vet vad open manager tool kan göra för nytta?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X