Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hack your PS3 with your Android: NexusOne or Desire

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Swizzy: Det är precis så det fungerar, man bootar nallen i Recovery mode, stegar ned o väljer Groove kompileringen, ansluter USB, bootar sin PS3... Men w-lan biten var jag lite fundersam över ?
    Ps3ans eller ladda Groove via W-lan.

Man kan ju inte använda sin nalle som det är tänkt om man laddar groove kompileringen
    Köpte en Desire själv o rootade den, kastade in paketet men tyckte det var så bökigt så jag kastade funktionen o tycker hellre man kan köpa en billig Teensy 2.0a för under 400 kr o köra med istället.

5.000 kr telefon som man inte kan ringa till kontra 400 kr logikbräda som man kan använda till mycket är mer värt pengarna
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Mhmm, så det är inte som den andra då? Att man kan köra telefonen som vanligt fast wlanet funkar inte? Drygt.
      E ju lite omständigt att starta om luren och fixa varje gång man ska starta ps3:an :P
      Playstation 1, 3, PSP
      Xbox, 360
      Nintendo Wii

Comment

Någon som testat detta hack med en HTC legend?

Comment

Hacket fungerade bra med min Legend. Har redan beställt en PS3KEY, men nu klarar man sig i alla fall tills den dyker upp

Comment

Är det bara jag som tycker det är sjukt omständigt? Stänga av luren, köra recovery installera zip. Boota om, starta botconnect, stänga av ps3 osv osv
            tar typ 10min innan man kan börja spela. Visst 10 min låter inte som mycket, men när man jobbat hela dan, suttit i 1 timmas kö och vill chilla lite och spela så orkar man inte göra allt detta.. Funderar på skita i det och uppdatera ps3:an.
            Playstation 1, 3, PSP
            Xbox, 360
            Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
              Är det bara jag som tycker det är sjukt omständigt? Stänga av luren, köra recovery installera zip. Boota om, starta botconnect, stänga av ps3 osv osv
              tar typ 10min innan man kan börja spela. Visst 10 min låter inte som mycket, men när man jobbat hela dan, suttit i 1 timmas kö och vill chilla lite och spela så orkar man inte göra allt detta.. Funderar på skita i det och uppdatera ps3:an.
              eller så köper du en dongel och helt enkelt stänger av PS3:an och kör igång, tar dig max 1 minut o göra
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Word

Förut var det värre att hacka med Desire, då var man tvungen att ha en rootad enhet så klart men sen flasha om mjukvaran, boota ps3, flasha tillbaka o sen använda som nalle igen.

Nuförtiden är det bara gå in i recovery, välja ett val, boota ps3 o spela, sen när man är klar starta om nallen...

Dock är jag lite emot o låta min nya Desire inte kunna ta emot samtal o tycker att 500 kr lätt är värt en dongel oavsett o när Jailbreak kiommer även införskaffa dessa. ( Donglarna alla klonar/urfadern )
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Håller med. Att använda telefonen ser jag som en nödlösning tills PS3KEY kommer. På min Legend har de inte heller kommit lika långt som med Desire, så det krävs fortfarande att den är rootad,
                  samt att man - efter att man flashat psfreedom - behöver starta en terminal och köra ett kommando som superuser. Kul dock att det fungerar

Comment

Japp, jag köpte en Desire för strax under 5.000 bara för o testa
                    Den ligger rootad i kartong med skärmskydd o väntar på bättre tider
                    / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X