Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3 FTP Server

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS3 FTP Server

Första FTP servern till PS3 har släppts http://www.ps3-hacks.com/2010/09/07/...rver-released/ VÄLDIGT buggig, men vad mer kan man vänta sig från första releasen?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Jepp har provat den nu och den funkar fint om man inte räknar med att den hänger sig lite då och då...

Får hoppas på en uppdaterad variant

Kom ihåg att om du ska föra över filer för att köra med Backup Manager så ska filerna ligga i
    /dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ/
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Comment

Värt att tänka på är att man måste låta anslutningen vara kvar, om du avbryter anslutningen för att ansluta till en annan server kommer det hänga sig

En annan sak är att du INTE kan stoppa servern, utan du måste stänga av hela programmet, hela PS3:an hänger sig om du försöker stoppa servern...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

En kanske rätt så dum fråga, men jag kör ju trådlöst nu när jag köra ftp programet, inte så grymt fort direkt, men om jag ska köra via nätvärkssladd, ska jag koppla datorn o ps3.an eller routern och ps3:an dÅ?

Comment

Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
          En kanske rätt så dum fråga, men jag kör ju trådlöst nu när jag köra ftp programet, inte så grymt fort direkt, men om jag ska köra via nätvärkssladd, ska jag koppla datorn o ps3.an eller routern och ps3:an dÅ?
          Har du en router kopplar du via den så slipper du massa trassel med korsad kabel och skit...
          Google is your friend!

Comment

Eller en gammal hederlig Switch
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Har du en router kopplar du via den så slipper du massa trassel med korsad kabel och skit...
              Jag kör också med trådlöst och det går ju inte så fort.. vill inte köra genom routern utan kabel mellan ps3an och pc:n. Hur bär jag mig åt? Har prövat korsad och rak kabel utan lycka. Körde auto på allt men det hjälpte inte. Måste jag göra några manuella inställningar både i pcn å ps3n?

Comment

Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
                Jag kör också med trådlöst och det går ju inte så fort.. vill inte köra genom routern utan kabel mellan ps3an och pc:n. Hur bär jag mig åt? Har prövat korsad och rak kabel utan lycka. Körde auto på allt men det hjälpte inte. Måste jag göra några manuella inställningar både i pcn å ps3n?
                Kör du kabel direkt mellan dator och Ps3:an måste det vara en korsad kabel och du ska sätta IP och gateway så att dom motsvarar varandra:

PS3:an kan du sätta 192.168.0.1 som IP och gateway som 192.168.0.2
                Datorn kan du sätta 192.168.0.2 som IP och gateway som 192.168.0.1
                Google is your friend!

Comment

Väldigt händigt litet program de här. Innan så fick man släpa den externa hårddisken mellan datorn och PS3, nu gör man de enkelt genom nätverket Fast jag har märkt att om man trycker på att stop FTP server efter att man har överfört en massa data så hänger det sig. Detta verkar man dock kunna slippa om man skippar att trycka på stop och bara avsluta programmet.

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
                    Väldigt händigt litet program de här. Innan så fick man släpa den externa hårddisken mellan datorn och PS3, nu gör man de enkelt genom nätverket Fast jag har märkt att om man trycker på att stop FTP server efter att man har överfört en massa data så hänger det sig. Detta verkar man dock kunna slippa om man skippar att trycka på stop och bara avsluta programmet.
                    Yup, en av många buggar egentligen tycker jag han kunde slopat stop knappen helt >_< den är värdelös, och han kunde lagt det som autostart, och bara låtit det vara som så att man stänger av programmet...
                    Google is your friend!

Comment

Finns det något enkelt sätt att se hur mycket utrymme man har kvar på interna disken? är det något filezilla klarar?

Comment

Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
                        Finns det något enkelt sätt att se hur mycket utrymme man har kvar på interna disken? är det något filezilla klarar?
                        Det går inte att se genom FTP servern, men du kan kolla det på PS3:an direkt;

1. Starta PS3:an
                        2. Gå in på Settings menyn (näst längst till vänster <-)
                        3. Gå ner till System Information (näst längst ner)
                        4. Titta längst ner där det står "Free Space" där ser du hur mycket plats det finns kvar
                        Google is your friend!

Comment

Jag har inget problem att "stoppa" ftpn? Brukar göra det då och då, då den verkar hänga sig och det inte går att koppla upp sig. Så jag stoppar den och sedan väljer jag start igen så funkar det.
                          Playstation 1, 3, PSP
                          Xbox, 360
                          Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
                            Jag har inget problem att "stoppa" ftpn? Brukar göra det då och då, då den verkar hänga sig och det inte går att koppla upp sig. Så jag stoppar den och sedan väljer jag start igen så funkar det.
                            Hmm, ok... vad kör du på för PS3 modell?

Jag har testat det på 2 modeller;

Ps3 Fat 60gb (från första release)
                            Ps3 Slim 120gb (typ ett år gammal)

och båda maskinerna hänger sig när jag försöker stoppa servern, iofs kanske det beror på att jag inte stoppar anslutningen...
                            Google is your friend!

Comment

för mig funkar det oxå bra. Har en Slim 120gb (även provat med min kompis 250gb) och jag kan oxå stoppa och starta igen.
                              Inga problem att hoppa ut i XMB heller.

Har 3.41 och enheten är ca 2 månader ny.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X