Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Håller med NIFE , har själv testat ps3key ikväll och den fungerar klockrent!!
    (det ENDA man eventuellt kan anmärka på är att man MÅSTE sätta ps3 i debug mode varje gång man sätter igång den)
    Men det är egentligen inget problem , större problem är väl hur STOR hårddisk man skall investera i.
    (har även provat att lägga in spel på usb-sticka , och det funkar också kanon)
    Ett stort TACK till Hansi för din givmildhet!!

Comment

Jag håller med om att det blir lite pill med att sätta den i debug mode varje gång, å andra sidan finns ingen annan lösning just nu och 1st gen hacks är sällan användarvänliga för en vanlig svensson. Inte för att det är svårt att starta i debug mode, det är bara lite omständigt för den late. När det gäller diskar kan jag rekommendera en 500gb WD Blue, jag tycker den är mest prisvärd i förhållande till utrymme och vad gäller hållbarhet samt ljudnivå så är WD överlägsna imo. Var beredd på att om du vill FTPa över allt från den gamla hårddisken till datorn så kommer det ta en jävla tid, jag gör det själv just nu och har bara fått över ~250 mb på ca en timme med 1.1 servern.

Comment

Vad är det för skillnad på PS3Key 1.0 och 2.0 ?

Comment

Original inlägg av drummelpicard Visa Inlägg
          Vad är det för skillnad på PS3Key 1.0 och 2.0 ?
          2.0 ger det fler möjligheter... står på deras hemsida vad exakt som skiljer tror jag jag fick ett mail av dom tidigare med lite kort info om vad som är nytt med 2.0
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej,

Fick min ps3key igår, och den fungerade klockrent - Tack Psxcare.

Har en liten dum fråga..... När man nu använder ps3key, så kanske man kan bli bannad om man har den online. Om man efter detta monterar in en ny hårddisk i ps3:an, - är man då tillbaka till original? eller finns det kvar information i ps3:an som gör att sony kan se att den tidigare varit hackad?

Så frågan är om det går att switcha mellan två olika interndiskar, så att man kan vara online med den ena och köra offline med ps3keyn?

M.V.H // Kicker

Comment

Original inlägg av Kicker Visa Inlägg
              Hej,

Fick min ps3key igår, och den fungerade klockrent - Tack Psxcare.

Har en liten dum fråga..... När man nu använder ps3key, så kanske man kan bli bannad om man har den online. Om man efter detta monterar in en ny hårddisk i ps3:an, - är man då tillbaka till original? eller finns det kvar information i ps3:an som gör att sony kan se att den tidigare varit hackad?

Så frågan är om det går att switcha mellan två olika interndiskar, så att man kan vara online med den ena och köra offline med ps3keyn?

M.V.H // Kicker
              Ingen som riktigt vet om den lagrar något på något annat ställe, det är mycket möjligt att den gör det... i dagsläget går det inte heller att köra online i huvudtaget med en JB maskin, oavsett om du kör med eller utan en dongel (det kräver att du uppdaterar mjukvaran på maskinen till 3.50 och det stänger av Jailbreak hacket, i ditt fall PS3Key...)
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Infon i denna guide: http://forum.psxcare.com/support/sho...%C3%A5ng-guide

bör förutom programmeringsstegen vara snarlika för "Alla" chipp/dongel lösningar
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Men fan vad segt att ftpa...
                  Går det så sakta eller??
                  2Mbps?

-Henke

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Det gör vi inte alls. Jag skriver när jag vet att dom är på väg :-) Men det tar nog 1-3 dagar till.
                    Tisdag 5/10 är min gissning nu
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av henkens Visa Inlägg
                      Men fan vad segt att ftpa...
                      Går det så sakta eller??
                      2Mbps?

-Henke

Nya FTP manager vad den heter ( FTP Server 1.1 ) är lite slöare än den äldre ostabilare just bara för att man inte skall få frysningar etc.
                      Förmodligen något med pakethantering med mera jadda jadda jidder didder...

10Mbit/s kommer du upp i med den gamla ahr jag hört.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Hmm. Ok.
                        FTP Server 1.0b kanske?

Får prova den då.. Fan det går ju så grymmt segt annars ju...

Comment

Det gick inte snabbare för mig ialla fall. åter till 1.1

Comment

Kontrollera antivirusprogram och inställningar i Routrar ang pakethantering isf.
                            Antivirusprogram kan sitta o titta på filer eller paket medans de springer över nätverk o routrar filtrera o slöa ned lite där med.
                            / Pendragon

Comment

Original inlägg av henkens Visa Inlägg
                              Hmm. Ok.
                              FTP Server 1.0b kanske?

Får prova den då.. Fan det går ju så grymmt segt annars ju...
                              inte 1.0b det är samma skit, den som kom innan det...
                              Google is your friend!

Comment

PS3 FTP Server Homebrew Application
                                kanske då?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X