Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Testade att lägga ut spelet på en usb sticka.
    Kopierade det från stickan till Hårddisken med Open manager.
    Fan det tog ju mindre än 9 minuter att kopiera hela spelet på 10GB.
    No more FTP!!!!!
    Helt oslagbart.

-Henke

Comment

Original inlägg av henkens Visa Inlägg
      Testade att lägga ut spelet på en usb sticka.
      Kopierade det från stickan till Hårddisken med Open manager.
      Fan det tog ju mindre än 9 minuter att kopiera hela spelet på 10GB.
      No more FTP!!!!!
      Helt oslagbart.

-Henke
      skulle vilja se dig göra samma sak med ett spel som har filer över 4gb...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        skulle vilja se dig göra samma sak med ett spel som har filer över 4gb...
        Enligt infon ska open manager klara av det utan problem när den delar på filer över 4gb och limmar ihop skiten på interna hdd.
        PS2 DMS4 PRO
        Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
        PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
        PS3 Slim 160GB original
        NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
          Enligt infon ska open manager klara av det utan problem när den delar på filer över 4gb och limmar ihop skiten på interna hdd.
          japp... men nu menar jag inte spel du kopierat via din ps3:a utan spel du tagit på andra sätt, det är inte så att du kan köra Open Manager på datorn direkt?? eller hur? då kan du inte dela upp filerna på samma sätt
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Är detta "RÄTT" BG0008-BLES80608_00-OPENMANAGERVER10.pkg fil för open manager?
            När jag packade upp mappen kom även dessa 2 med : main.cpp , graphics.cpp , skall man använda dessa till något eller är det bara att lägga in pkg filen?
            Tack för svar.

Comment

Om open Manager klarar att splitta filer och lappa ihop dem, borde det inte finnas en pc lösning för detta?
              Hur får jag in filer större än 4GB på USB extern/Intern?

Har googlat sönder mig själv utan att hitta lösning.

Comment

Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
                Om open Manager klarar att splitta filer och lappa ihop dem, borde det inte finnas en pc lösning för detta?
                Hur får jag in filer större än 4GB på USB extern/Intern?

Har googlat sönder mig själv utan att hitta lösning.

Det diskuteras om en lösning för filer över 4GB för FAT32 här - http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=67002
                Har dock aldrig testat den metoden själv.

Comment

PS3Key fw v2.1 ute nu. Den innehåller enligt teamet några "minor bug fixes", de säger dock inte vilka. Inte för att jag har upptäckt någon bugg själv, men ändå..

Comment

Skumt att den kommer ut strax efter att någon har uppdaterat psgroove så att styrningen funkar i F1 och street fighter
                    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                    /Nalle Puh

Comment

Uppdatera PS3Key, problem!

Hämtade ut min PS3Key i slutet på förra veckan (ordernr 84799).

Funkar fint med det jag provat. Dock lyckas jag inte att uppdatera FW på min PS3Key.
                      Sätter PS3Key i uppdateringsläge (blå + röd diod) och uppdateringsprogrammet meddelar att den är "Connected to PS3Key" men när jag trycker uppdatera så händer ingenting.

Funkar iofs bra, men man vill jag kunna uppdatera FW, speciellt som det släppts ett par uppdateringar. Någon som känner igen?

Har även provat två olika datorer så det borde inte vara datorrelaterat. Bägge kör iofs Windows Vista.

Comment

Original inlägg av svalboet Visa Inlägg
                        Hämtade ut min PS3Key i slutet på förra veckan (ordernr 84799).

Funkar fint med det jag provat. Dock lyckas jag inte att uppdatera FW på min PS3Key.
                        Sätter PS3Key i uppdateringsläge (blå + röd diod) och uppdateringsprogrammet meddelar att den är "Connected to PS3Key" men när jag trycker uppdatera så händer ingenting.

Funkar iofs bra, men man vill jag kunna uppdatera FW, speciellt som det släppts ett par uppdateringar. Någon som känner igen?

Har även provat två olika datorer så det borde inte vara datorrelaterat. Bägge kör iofs Windows Vista.
                        Jag har en kompis som ringde mig ang exakt samma uppdateringsproblem med Win Vista. Han kunde uppdatera den direkt när han testade på en Windows 7 dator... Har du provat högerklicka på "PS3KeyUpdater_1.1" och välja "kör som administratör" ?

Comment

Jag har inte behövt köra som admin på Win7. Glöm inte bort att ladda ner själva uppdateringen bara. Klicka på file/open i updatern och välj därefter .upd filen innan ni försöker uppdatera...

Comment

Firmware på ps3

Tjena. Funderar på att köpa en ps3key. Eftersom jag inte haft möjlighet att uppdatera min firmware på ett tag i ps3n så har jag fortfarande 3.15. Fungerar ps3key med den firmwaren eller måste jag uppdatera till någon nyare version och går det?

Comment

Tack för tipset NiFE, men tyvärr är det ingen skillnad. Dvs trycker uppdatera och stapeln kommer fram men sen händer det ingenting.
                              Får kanske försöka hitta en annan dator med Win 7 eller XP eller så.

Comment

Original inlägg av Ryckert Visa Inlägg
                                Tjena. Funderar på att köpa en ps3key. Eftersom jag inte haft möjlighet att uppdatera min firmware på ett tag i ps3n så har jag fortfarande 3.15. Fungerar ps3key med den firmwaren eller måste jag uppdatera till någon nyare version och går det?
                                Man kan uppdatera en PS3:a från USB också, då laddar man hem update filen manuellt och väljer att uppdatera från USB istället för från nätet ^^
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X