Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dem verkar ju inte jobba helg direkt?

Comment

• Original inlägg av WBFR Visa Inlägg
      Vi får hoppas att det löser sig. Det finns en massa irriterade människor just nu som känner sig lurade av PS3KEY teamet. Inga nya uppdateringar har släppts på länge och många har problem med att reggistrera produkten.
      En del rykten påstår att gänget bakom PS3KEY redan cashat in pengarna de hittils fått in och lämnat scenen. Får hoppas att så inte är fallet men man vet aldrig. Hade själv tänkt att köpa PS3KEY, men nu lutar det åt en Maximus AVR istället.

Källa:
      http://psx-scene.com/forums/f181/ps3...honesty-68550/
      http://www.facebook.com/home.php?#!/...19732671417864
      Inga uppdateringar släppts på länge => Definiera "Länge" !!!

ps3key är en kommersiell produkt. Då kan man inte släppa uppdateringar hur som helst, dom måste testas först. Ps3key fick lära dig det den hårda vägen när dom släppte en uppdatering för snabbt senast och den visade sig inte fungera på en viss typ av ps3r. Köper man en ps3key så tillhör man inte alltid den kategori användare som far runt över halva internet och provar saker som diverse löst hållna hackers släpper för nerladdning var och varannan dag.

Man måste ha möjlighet att ge support på det man erbjuder, till skillnad från "hej, det här gjorde jag på min fritid, det kan ha buggar och förstöra din konsoll, prova om du vill på egen risk, du har ingen rätt att klaga whatsoever för det här gjorde jag gratis" världen.

Ps3key-teamet har inte försvunnit. Det är samma team som levererat wiikey/wiikey2 i flera år.

Det har varit omöjligt att få tag på de atmel-chip som ps3key hade inuti, i sådana kvantiteter som det sålts ps3key. Därför fick man byta till ett dyrare chip för att kunna leverera något. Självklart innebär det extra arbete för att styra om tillverkning, kompilera om koder, göra tester. Vi har fått vänta i veckor på att få en ordentlig leverans ps3key pga detta. Hur mycket tid tror man att det finns för att fixa uppdateringar till "gamla" versionen under tiden man jobbar med detta? Och hur många behöver ens en uppdatering, när första versionen pretty much har de funktioner som 99% av köparna använder/behöver/förstår hur man använder...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Tillägg:

After promising to keep us updated, It's been more than a week now that PS3KEY team did their last update 2.3 to fix their previous update who fails... At first they were doing a great job keeping us updated but nothing since this fix who took five days to comes out... Since then they didn't improved their product at all. The last addition was the integration of peek poke (on 1st october) and now we are screwed because of the uncompatibility with all the manager who requires Hermes 3.0 Payload and higher to works ...

OK så gnället beror på att "det gått mer än en vecka" sedan senaste uppdateringen, och att det tog hela FEM DAGAR att fixa en bugg...

Säger bara en sak...internet...för många bortskämda snorungar håller till här...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Info från PS3KEY teamet som publiserades idag.

Posted on 17th October 2010
          We've had quite a few emails from people angry that their PS3Key serial number does not work. This has happened because we shipped a batch of PS3Keys and forgot to update them in our database -- it was a silly mistake and we're very sorry for the inconvenience that has been caused to everyone.

All PS3Key serial numbers have now been updated, so if you tried registering before and it was declined, please try again now!

Once again, we're very sorry about this. Our fault, entirely.

Stay tuned for an announcement about the v3 update for PS3Key soon.. :-)

http://www.ps3key.com/en/news/invali...bers--our-bad/
          Last edited by samplehead; 2010-10-17, 20:06.

Comment

• OK nu har PS3 Key grabbarna fixat så mitt lösenord funkar och jag har laddat ner PS3Key v2.3 Firmware och PS3Key Update Application v1.1.

Men Update Now knappen är grå för mig i programmet och jag har pluggat in och ut PS3 key som en galning utan att få det att fungera på både windows xp och windows 7 .

Stackars USB portarna.

Någon som har lyckas med den här senaste versionen av PS3 KEY?

Comment

• Original inlägg av spel Visa Inlägg
              OK nu har PS3 Key grabbarna fixat så mitt lösenord funkar och jag har laddat ner PS3Key v2.3 Firmware och PS3Key Update Application v1.1.

Men Update Now knappen är grå för mig i programmet och jag har pluggat in och ut PS3 key som en galning utan att få det att fungera på både windows xp och windows 7 .

Stackars USB portarna.

Någon som har lyckas med den här senaste versionen av PS3 KEY?
              Återigen...

De PS3KEY vi levererat är en NY VERSION.

Finns inte en chans att de befintliga uppdateringsfilerna på ps3key.com kan fungera då det är en annan "cpu" i dessa nya ps3key.

Och man uppdaterar dom INTE på samma sätt som förut. De nya ps3key skall registreras som ett minneskort när man ansluter dom till en pc. Uppdateringen lär helt enkelt läggas in med ett specifikt filnamn på det "minneskortet"

Vänta några dagar/någon vecka så skall vi se om det inte kommer en helt ny uppdatering på ps3key.com samt instruktioner för hur man lägger in den i "nya" ps3key.

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Återigen...

De PS3KEY vi levererat är en NY VERSION.

Finns inte en chans att de befintliga uppdateringsfilerna på ps3key.com kan fungera då det är en annan "cpu" i dessa nya ps3key.

Och man uppdaterar dom INTE på samma sätt som förut. De nya ps3key skall registreras som ett minneskort när man ansluter dom till en pc. Uppdateringen lär helt enkelt läggas in med ett specifikt filnamn på det "minneskortet"

Vänta några dagar/någon vecka så skall vi se om det inte kommer en helt ny uppdatering på ps3key.com samt instruktioner för hur man lägger in den i "nya" ps3key.
                Tack Hansi för att du klargjorde det!

Comment

• Dom är inte direkt övertydliga med att man måste använda ett nytt sätt att uppdatera de "nya" stickorna som ser exakt likadana ut som de gamla
                  Men det kommer väl

e've had quite a few emails from people angry that their PS3Key
                  serial number does not work. This has happened because we shipped
                  a batch of PS3Keys and forgot to update them in our database --
                  it was a silly mistake and we're very sorry for the inconvenience
                  that has been caused to everyone.

All PS3Key serial numbers have now been updated, so if you tried
                  registering before and it was declined, please try again now!

Once again, we're very sorry about this. Our fault, entirely.

Stay tuned for an announcement about the v3 update for PS3Key
                  soon.. :-)

PS3Key Support
                  http://www.ps3key.com

This email was sent to ingen@hemma.nu.
                  If you are no longer interested you can unsubscribe instantly:
                  Nya stickorna går in i programmeringsläge några sekunder efter man stoppat in dem i datorerna.
                  De dyker upp som löstagbara enheter och man skall bara behöva drag droppa lite uppdateringsfiler till stickan verkar det som Och de lyssnade nog lite på mina tips jag gav dem om att på något vis kunna se vad för mjukvaruversion det ligger på kortet så man inte trevar i blindo
                  Last edited by Pendragon; 2010-10-18, 09:05.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Hej,

Ja jag satt hela lördagen och kunde inte komma på hur jag skulle uppdatera dongeln.
                    Nu får vi hoppas att de tar sig i kragen och fixar uppdateringar.

Om jag förstått det rätt så är dongeln och backup manager programmet olika saker eller måste de följa varandra i firmware versioner?
                    Kör nu open manager 1.16 med nya PS3Key men det är inte många spel som verkar funka förutom tex fifa11 och SOF:Payback (men där buggade spelet ut redan i första banan hahaha). Har detta att göra med att dongeln är "clean" och ouppdaterad eller är det något mer man ska tänka på?

Ha det bra!

Comment

• Dongelns enda uppgift är att trigga Devmode, vad du sedan installerar är upp till dig
                      Vissa program kräver nyare mjukvara på dongeln för att spela men då står det oftast i applikationens .nfo fil.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

• 720 upplösning verkar vara lösningen på många av problemen :E

Comment

• Original inlägg av ladelai Visa Inlägg
                          720 upplösning verkar vara lösningen på många av problemen :E
                          Den logiken för mig låter helt osannolik
                          Ps3an skalar ju upp bilden eller visar den upplösningen programmen är kodade för.
                          Har någon bara kodat 540 så ser du inte mer i menyer t.ex.

men men, om du säger det så.
                          Vad var det den löste o med vad för uppsättning pryttlar ?
                          / Pendragon

Comment

• Hej,

Jag trodde det var viktigt med vilken fw av PS3key man hade.
                            Visserligen kanske det är det, i vissa avseenden.

Jag fick inte igång så många spel.
                            Sedan läste jag i någon annan tråd här att någon satt över till 720 upplösning istället och då fungerade många. Innan frös de om man tryckte X för att installera spelen.
                            Nu har alla funkat som jag hittils testat, fifa11,nhl11,soldiers of fortuneayback, bf:bc2.

Det kanske har något med PAL-NTSC annars har jag ingen förklaring till fenomenet.

Comment

• En uppdatering för PS3KEY baserad på HERMES V3 payload finns nu att ladda ner från deras hemsida.
                              http://www.ps3key.com/en/news/pskey-...now-available/

Comment

• Det här kanske är en dum fråga men jag provade att ladda ner silabs firmware 3.0 till min ps3key jag fick från er idag. När jag försöker "drag-n-dropa" firmware filen till usb-pinnen som det står i instruktionerna får jag ett felmeddelande om att det inte finns tillräckligt med utrymme på pinnen för att spara filen. Är det meningen att jag först ska radera den fil som redan finns på pinnen och sedan kopiera över den nya?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X