Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3Key på väg ut till försäljarna nu...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• caramba88

Du får gärna återkomma med info på hur du gjorde.
    Det verkar som att stickan är låst, testade själv att göra en fil men den sa samma sak.
    På nåt sätt fixar det alltid sig

Comment

• Man kan uppdatera de nya stickorna (som jag hellre kallar det än dongle) genom att ta bort FIRMWARE.bin på stickan för att sedan lägga in den du tankat hem från ps3key.com. Ta ut stickan och stoppa tillbaka för att verifiera att du gått från 1.0c till 3.0h. Det går även att se i html filen.

Comment

• Original inlägg av ladelai Visa Inlägg
        Man kan uppdatera de nya stickorna (som jag hellre kallar det än dongle) genom att ta bort FIRMWARE.bin på stickan för att sedan lägga in den du tankat hem från ps3key.com. Ta ut stickan och stoppa tillbaka för att verifiera att du gått från 1.0c till 3.0h. Det går även att se i html filen.
        Fungerade fint. Tack för hjälpen.

Comment

• Någon som vill vara vänlig och tala om exakt hur man får PS3Key att fungera?

Har hämtat OpenBM116Compiled.pkg och uppdaterat PS3Key's firmware till 3.0

Vilket format ska usb minnet vara i - FAT - FAT32 - NTFS eller något annat?

Och hur går jag tillväga för att installera backup programmet i konsolen?

Skulle vara MYCKET tacksam för all hjälp jag kan få!

Comment

• PS3:an stödjer FAT32 ej NTFS... därav bör du köra FAT32 på externa diskar

Lägg program i roten av din usb enhet (minne/hårddisk) och titta på konsollen så förstår du nog hur du ska göra för att installera packages/program
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              PS3:an stödjer FAT32 ej NTFS... därav bör du köra FAT32 på externa diskar

Lägg program i roten av din usb enhet (minne/hårddisk) och titta på konsollen så förstår du nog hur du ska göra för att installera packages/program
              Har provat att att lägga programmet på mitt usb minne som är fat32 .
              Men förstår fortfarande inte hur man ska göra för att installera det.

Usb minnet hittas inte i game menyn. Om det nu är där man ska installera ifrån.

Kan ni på psxcare hjälpa till att installera det mot en kostnad om man kommer in till butiken?

Orkar inte lägga ner mer tid det känner jag, har redan lagt ner massa timmar.

Comment

• om du bootat konsollen i dev mode kommer du få fram under games nya grejer... kolla på dom...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• PS3 key vill inte hittas i den här datorn nu heller.
                  Vad trött man blir....

Comment

• det tar någon minut ibland vänta lite! ha inte så förbaskat bråttom
                    Google is your friend!

Comment

• Hur gör jag?
                      • Skaffa ett USB-minne som är formaterat i FAT32
                      • Ladda hem tex Open Backup Manager 1.17.2
                      • Lägg filen i rooten på ditt USBminne (alltså direkt på minnet och inte i någon katalog), filen som ska läggas på minnet är en .pkg-fil
                      • Starta upp din PS3 med ditt chip aktiverat
                      • Stoppa in ditt USB-minne i den andra USB-porten.
                      • Gå till game menyn och leta upp "Install Package" eller något liknande och välj det.
                      • Du borde då få upp de filer du lagt i ditt USB-minne. Välj den filen och tryck X.
                      • Efter installation så hoppar du tillbaka till gamemenyn och då borde du ha ett extra program liggande där (Open Backup Manager i detta fall)
                      Spel då?
                      • Du kan lägga in spel på 3 sätt. Backup, ftp eller extern hårddisk.
                      • Om du har en skiva som du vill lägga in på din hårddisk så starta Open Backup Manager.
                      • Stoppa in skivan du vill kopiera i din läsare och då borde den dyka upp i listan.
                      • Välj kopieraknappen och programmet börjar lägga in spelet på antingen intern eller extern hd.
                      • Har du däremot en extern HD och en massa nedladdat som du vill använda så gå till din PC
                      • Packa upp spelen på din externa hårddisk under katalogen /GAMEZ/
                      • Koppla sen in den i din PS3 och den är redo att användas.
                      • Kom ihåg att även den externa hårddisken måste vara FAT32.
                      • Sista alternativet är FTP. DÅ ska du installera en ftpserver på din PS3 och den bästa är Blackb0x. Och du lägger in den på samma sätt som Open Backup Managern (se ovan).
                      • Sen för du över de uppackade spelen med en FTP-klient (tex winscp) till din PS3 och lägger de i dev_hdd0/game/OMAN4.../GAMEZ/
                      Hur startar jag spelen?
                      • Starta Open Backup Manager
                      • Välj spelet du vill spela i listan
                      • Du blir då utkastad ut till gamemenyn och då hoppar du upp till spelet som borde finnas där och startar det.
                      • OBS! Du måste ha en orginalskiva i din läsare (kvittar vilken) för att köra spelet. Det går att köra utan men inte så jättemånga spel som funkar med det.
                      LYCKA TILL !
                      Last edited by Tjurig; 2010-10-19, 13:36.
                      Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                      snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                      /Nalle Puh

Comment

• Original inlägg av Abosin Visa Inlägg
                        PS3 key vill inte hittas i den här datorn nu heller.
                        Vad trött man blir....
                        Se till att din dator har alla Windows updates och att den sedan är omstartad.
                        Efter du startat om din dator så börjar vi inte surfa massa gott gott sidor direkt utan vi stoppar lungt o sansat in Ps3keyn i en ledig USB port.

Vi väntar tills den börjar lysa blått och dyker upp som en löstagbar enhet ( minne på 64k ) 1.0c benäms den. "Tog mig 5.min igår då min dator stod o tuggade annat."

Radera FIRMWARE.BIN filen enbart o kopiera in den nya ( i dagsläge 3.0 för Siliabs )

När du gjort detta är Dongeln förberedd o klar.

Kontrollera att din PS3 har mjukvara 3.41 max, har den inte det måste du uppdatera den till 3.41.
                        Vid varje uppstart om du vill trigga Devmode måste du rycka strömmen helt (slim) eller stänga av Powerknappen bak (FAT) sedan stoppa i sladden (slim) eller slå på strömmen bak (FAT) och utan att ha en skiva i din Ps3 bara ha Dongeln ansluten ( inga usb tillbehör eller hubbar ) och trycka på Power on snabbt följt av Eject.

Har du gjort rätt får du upp lite extra menyer under Games ( //install packages ) och via den installerar du egenutvecklade appar som du lägger i rooten på ett FAT32 formaterat minneskort.

Tänk på att du måste boota om maskinen genom att bryta strömmen till den varje gång du vill komma åt egenkodat i Developer läget.
                        Last edited by Pendragon; 2010-10-19, 13:28.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          Tänk på att du måste boota om maskinen genom att bryta strömmen till den varje gång du vill komma åt egenkodat i Developer läget.
                          Bara om konsollen stängts av eller startat om sig själv i vanliga läget, eller om man ryckt ut dongeln det går o köra quit
                          Google is your friend!

Comment

• Tack så hemskt mycket för att ni tog er tid att vilja hjälpa och skriva ner hur man ska göra !

En snabb fråga , har äntligen fått koll på ps3key stickan och fått upp install osv i game meny. Felet var att jag hade en usb hub eftersom jag tänkte att man ska kunna köra flera spelare på tex streetfighter iv med ps3key.

Men hur gör jag för att navigera och installera backup programmet när det bara finns 2 usb portar i ps3 slim och jag både ska använda mitt usb minne och PS3key stickan samtidigt?
                            Last edited by Abosin; 2010-10-19, 14:08.

Comment

• När du väl startat upp i devmode kan du koppla in din hubb igen
                              Google is your friend!

Comment

• USB minnet med installationsfiler använder du bara när du installerar filer som sen läggs på din Ps3a
                                Sen kan du lätt bara navigera med din trådlösa Siaxxis handkontroll.

När det är klart kan du rycka ditt minne och låta din KEY eller vad du använder för dongel sitta kvar i din Ps3a o sen tjonga in en USB-hubb ( helst en som får extra ström via en adapter externt )

På min slim "som bara har två portar till skillnad från mina 60Gb med fyra o massa minnes korts läsare" kör jag en Ps3KEy och en USB HDD med lite emulatorfiler på Dock om jag skulle behöva fler diskar samtidigt eller andra attiraljer skulle jag köra en Hubb.

Jag hade inga problem med att låta en USB dongel sitta i port 1 hela tiden ( Ps3 FAT60Gb/40Gb eller Slim 500Gb) och en USB HDD i port 2 o starta. Vissa har haft problem med det att dongeln inte bootar som den skall.
                                Har man problem rekommenderas det att man bara bootar med Dongeln o sedan när maskinen startat upp i menyer o sånt kopplar på extra tillbehören som Hubb/Disk med mera.
                                Last edited by Pendragon; 2010-10-19, 16:59.
                                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X