Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSgroove porterat till Tändsticksask

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PSgroove porterat till Tändsticksask

Äntligen fungerar tändsticksasken till något annat än att tända cigarren!!

mvh
    //Dratskapoo

Klockren lösning Klarar den av brända spel?

Comment

LOL! vad har du satt för experiment kort i den då?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

kortet innuti är hembyggt och baserat på PIC18F2550.

har ännu inte testat den så mycket än då den vart klar vid halv tolv tiden idag. har lagt in ps3Pong för att se att den lägger in homebrews som den ska och det fungerar, har även stoppat i stealth backup manager och det fungerar också! ska testa en bränd backup senare.

mvh
        //dratskapoo

Comment

Original inlägg av dratskapoo Visa Inlägg

har ännu inte testat den så mycket än då den vart klar vid halv tolv tiden idag. har lagt in ps3Pong för att se att den lägger in homebrews som den ska och det fungerar, har även stoppat i stealth backup manager och det fungerar också! ska testa en bränd backup senare.

mvh
          //dratskapoo
          Ett tips; byt ut Stealth Backup Manager mot vanliga Backup Manager då Stealthade varianten är buggig och inte alls lika säker som dom säger...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av dratskapoo Visa Inlägg

mvh
            //dratskapoo
            Samma som man nanddumpar 360 med misstänker jag
            http://psx-scene.com/forums/showpost...60&postcount=4

Alla sätt är bra utom de dåliga
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Lyssna på Swizzy. Jag tog hans råd och bytte från stealth till original och det funkar mycket bättre Stealth kan av någon anledning inte att spela backups från interna hårddisken, vilket vissa spel kräver.

Comment

Acekard 2i mod för Ps3 jailbreak via Groove

Lika rolig som den förra
                Last edited by Pendragon; 2010-09-17, 16:29.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
                  Lyssna på Swizzy. Jag tog hans råd och bytte från stealth till original och det funkar mycket bättre Stealth kan av någon anledning inte att spela backups från interna hårddisken, vilket vissa spel kräver.
                  Kompabilitetslistan i Teensy kom igång tråden är nyttig o kika på den med, den har statistik o tabeller med info om vad som fungerar på intern kontra extern
                  / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Kompabilitetslistan i Teensy kom igång tråden är nyttig o kika på den med, den har statistik o tabeller med info om vad som fungerar på intern kontra extern
                    japp den hjälper på det viset, men varför köra med Stealth Backup Manager när den är buggig?
                    Google is your friend!

Comment

Ok tack, då ska jag ta och byta backup manager!

anledningen till att den är i en tändsticksask är för att när kretskortet var färdigt så ville jag ha något sorts skydd för det och då kortet vart i precis samma storlek som en tändsticksask så fick det bli det som chassi!

mvh
                      //dratskapoo

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Samma som man nanddumpar 360 med misstänker jag
                        http://psx-scene.com/forums/showpost...60&postcount=4

Alla sätt är bra utom de dåliga
                        Har för mig att det är en annan processor som används till det men en som är nära besläktad, jag tror att den faktiskt är så nära besläktad att de delar datasheet.. men jag är inte helt säker!

mvh
                        //dratskapoo

Comment

Skulle inte förvåna mig om det kommer snart en dildo-mod! HAHA!
                          PS2 DMS4 PRO
                          Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
                          PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
                          PS3 Slim 160GB original
                          NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
                            Skulle inte förvåna mig om det kommer snart en dildo-mod! HAHA!
                            Varför inte montera ett kretskort i en sådan?
                            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Varför inte montera ett kretskort i en sådan?
                              Hacka PS3:an med dildo är väl roligt
                              PS2 DMS4 PRO
                              Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
                              PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
                              PS3 Slim 160GB original
                              NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X