Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny backup loader - Kopiera spel från USB HDD till Interna HDD:n!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av demon_sid Visa Inlägg
    hmmm , går det på något sätt att lägga över spel (typ tekken 6) som över 4gb stora (delfiler) på en extern hårddisk och sedan med hjälp av open manager föra över till den interna?
    hoppas ni fattar vad jag menar....
    Thank you guys!!
    kan detta vara det du söker?

http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...es-113482.html

"This little tool lets you split the BIG files (bigger than 4GB) in your games on your PC, so that you can use them with Open Manager 1.0 for the ps3."

/LD

Comment

Original inlägg av LowDead Visa Inlägg
      kan detta vara det du söker?

http://www.ps3news.com/forums/ps3-ha...es-113482.html

"This little tool lets you split the BIG files (bigger than 4GB) in your games on your PC, so that you can use them with Open Manager 1.0 for the ps3."

/LD
      Precis vad jag sökte!! du är underbar...(nu blir det till att läsa på hur man använder programmet)

Comment

Precis vad jag sökte!! du är underbar...(nu blir det till att läsa på hur man använder programmet)
        hmmmm programmet skriver: found 0 big files to split.
        tryckte på: split big files too .666xx (kanske nått mer man skall göra?)
        tacksam för all hjälp. (provade med alla filer i mappen: GAMEZ)

Comment

Har själv inte testat det programmet själv så egentligen ska jag väl inte yttra mig ;-)

Så en dum fråga kanske ^^ Men kan det vara så att du helt enkelt inte hade några filer större än 4GB i GAMEZ mappen?

/LD

Comment

Original inlägg av LowDead Visa Inlägg
            Har själv inte testat det programmet själv så egentligen ska jag väl inte yttra mig ;-)

Så en dum fråga kanske ^^ Men kan det vara så att du helt enkelt inte hade några filer större än 4GB i GAMEZ mappen?

/LD
            man är ju inte riktigt med i matchen....nu när jag HAR PACKAT UPP tex tekken 6 , och kört den i opensplit så blir den "nya" mappen 6gb större (än den var som uppackad).
            testar att föra över hela mappen till en fat32 formaterad usb-sticka (som är på 32gb) , efter bara att några kb är överförda säger den till mig att enheten är full , vad kan det bero på?.
            har lagt över en massa spel som inte har filer som är 4gb stora utan problem (fast själva spela kan vara mycket större en 4gb) , nån som har en enkel förklaring?
            tack på förhand.

Comment

man är ju inte riktigt med i matchen....nu när jag HAR PACKAT UPP tex tekken 6 , och kört den i opensplit så blir den "nya" mappen 6gb större (än den var som uppackad).
              testar att föra över hela mappen till en fat32 formaterad usb-sticka (som är på 32gb) , efter bara att några kb är överförda säger den till mig att enheten är full , vad kan det bero på?.
              har lagt över en massa spel som inte har filer som är 4gb stora utan problem (fast själva spela kan vara mycket större en 4gb) , nån som har en enkel förklaring?
              tack på förhand.
              hmmm det löste sig (det var "bara" att gå in i mappen och ta bort filen som var större än 4gb)
              ÄNTLIGEN KAN JAG KÖRA TEKKEN6!!

Comment

Open Backup Manager uppdaterad (en liten en)

Original inlägg av interweb
                v1.14 changelog
                -------------------
                It's a minor update
                - Corrected the spelling and grammar problems of the first release thanks to DJLO
                - changed the icon to what is provided by ir00t
                - The game termination will be done without crashing if user presses the PS button and selects the “Quit Game” menu.
                Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                /Nalle Puh

Comment

Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
                  Efter lite forskning i mitt problem så beror det på att man kör över spelet genom ftp så sätter den fel rättigheter på katalogerna du för över
                  när man kör "patched mode". Hermes ska tydligen släppa en ny psgroove ikväll som ska fixa problemet
                  har du löst problemet? jag har samma problem med patched mode i open manager... och vet någon om ps3key kör med hermes payload?

Comment

Verkar som om flera fått det att funka genom att kopiera spelet till en extern enhet och sen tillbaka men provade det och det funkade fortfarande inte.

Verkar också som om det bara gäller på interna hårddisken för om jag har spelen på externa startar de utan problem i patched mode fast F1 fungerar tyvärr
                    inte på extern enhet

Däremot funkar Street Fighter kanon om jag har den på min USBhårddisk
                    /Nalle Puh

Comment

skit då, jag hade ju köpt och satt i en ny intern hd just för att slippa ännu en extern... aja, jag får kolla om det går å krympa (ntfs) partitionen på den externa å lägga på en fat32.

edit: nää det pallar jag verkligen inte, jag har krånglat nog och orkar inte börja flytta en extern disk fram och tillbaka. apropå ftp och fel rättigheter, är det via ftp manager då? det känns som ett långskott men jag provar att ftp:a över igen nu, denna gången via open backup managers ftp-server istället för ftp manager... får se om det funkar i morrn, snark!

edit2: nä, det funkade inte heller >.<
                      Last edited by prodge64; 2010-10-05, 00:54.

Comment

Gissar att det dyker upp en lösning inom kort då det är ganska många som grejar med just det problemet
                        /Nalle Puh

Comment

Är denna att föredra före original managern? Har hittills inte stött på några problem med originalet, men har sett många nämna buggar på open manager, vilket kanske inte är så konstigt då de är en färsking Framtiden för open manager ser ju rätt ljus ut, men är det någon större mening att byta i dagsläget?

Comment

jag är inte alls påläst om backup manager så jag vet inte. har bara kört open manager å jag gillar den starkt, (det enda) spelet jag har problem med är enligt en viss compatibility list endast körbart med open manager eller så har ingen provat med backup manager. men det behöver köras i patch mode, vilket jag inte fått igång. det krävs dock för väldigt få spel, Super Street Fighter 4, F1 2010 å några till.

Comment

Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
                              jag är inte alls påläst om backup manager så jag vet inte. har bara kört open manager å jag gillar den starkt, (det enda) spelet jag har problem med är enligt en viss compatibility list endast körbart med open manager eller så har ingen provat med backup manager. men det behöver köras i patch mode, vilket jag inte fått igång. det krävs dock för väldigt få spel, Super Street Fighter 4, F1 2010 å några till.
                              Testade OpenBM nyss för skojs skull, och råkade trycka på R2 och då ändrades de till patch mode, så du kanske ska testa med de?

Comment

Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
                                Gissar att det dyker upp en lösning inom kort då det är ganska många som grejar med just det problemet
                                Så nu har en lösning dykt upp äntligen Ett nytt program som fixar så du får åtkomst till filerna även i "patched mode".

Man installerar programmet på sin PS3 och för sen över de spel till den interna som man har problem med (om de redan inte är där) och därefter
                                kör man programmet. Bilden blir svart ett par sekunder (beroende på hur mycket spel du har i katalogen) och sen kommer du tillbaka till början
                                och de är bara köra tex F1 i "patched mode" utan problem

Det programmet som finns ute är dock bara till LAUN12345 katalogen (gamla Backup Manager) fast ändrade lite i koden så det finns en till OMAN
                                också ifall ni använder Open Manager istället.

Skicka PM med email om ni vill ha filerna för jag vet inte ifall vi får lägga upp dem som länk här.
                                /Nalle Puh

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X