Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka spel funkar och funkar inte?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
    Disgaea 3 är det enda spelet jag inte får att fungera.

Jag har provat med patchen man laddar ner hem och sen har jag prövat med att installera den med original updaten (då säger den vänta och sen stängs min PS3 av.

Jag har prövat den med Open manager 1.0 och den senaste versionen, senaste versionen av Open Manager (dock inte 2.1D) och Gaia.

Introt spelas och sen när man trycker så säger den : Game Data corrupted, Reinstall the game.

Har uppdaterat PS3KEy till Version 4.0

Spelet ska ju fungera när man läser compatible list av PSJB.

Men jag ger upp hehe.

Om nån lyckats så säg gärna till hur (exakt) ni gjorde
    Oki! Jag gav inte upp och tur är väl det för nu fick jag skiten att fungera!!!

Tydligen så är MAC helt dum i huvudet.

Först installerar man man PKG filen som är en update för Disgaea 3.

När jag skulle flytta patch mappen till Game så skulle man skriva över de filer som fanns på Game (från PKG filen).
    Nu märkte jag att när jag tog patch mappen och skulle skriva över, så valde den att skriva över HELA MAPPEN dvs programmet tog bort de filer som skulle finnas kvar i den ursprungliga mappen.

Så jag valde att skriva över fil för fil och inte dra in hela patch mappen i Game.

Aah blev komplicerat där men om någon behöver hjälp så fråga bara.

Ibland så suger MAC datorer så mycket.

Aja nu är jag glad. Disgaea 3 (endast usa versionen) fungerar!
    No Comments..!

Comment

Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
      Ibland så suger MAC datorer så mycket.
      Nja jag vet inte om jag är helt beredd på att ålla med, ibland är det lite S.B.S fel med osm smyger in *ler sött*
      Men generellt så är Mac användare inte vana vid program eller datorer som kräver fler musknappar än en Och jag undrar när de släpper ett tangentbord med ( Any Key ) på
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X