Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fixar jag SNES9x 720p?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur fixar jag SNES9x 720p?

Tja.. Ursäkta att jag är lite noob, men vore tacksam för hjälp

Har alltså tankat "snes9x-ps3-build4.3.7", och i README står det:

To compile the 720p build:
    -------------------------
    NOTE: ONLY FOLLOW STEP 1 IF YOU HAVE SDK 1.92 OR LOWER
    1 - Edit the Makefile and remove the following from PPU_CXX_FLAGS and PPU_CFLAGS:

-DPS3_SDK_3_41

2 - Go to the pkg folder inside the source directory.
    2 - If there is a 'PARAM.720P' file, rename PARAM.SFO to 'PARAM.480P', and rename 'PARAM.720P' to PARAM.SFO. Otherwise, do nothing and go to step 4
    3 - Do 'make clean && make && make pkg'

Jag hittar PARAM.720P filen och kan renama den, men sen då? punkt nummer 3 är väldigt luddig för mig, känns som man måste compila builden på nåt sätt.
    Jag sätter ju bara i USB stickan och installerar .pkg filen som finns från början, och då är ju inte rename-grejen med.. antar jag? Jag har provat och det funkar inte...

Hjälp helt enkelt.

Sist jag kikade valde du upplösning i Settings...
    och man behöver inte kompilera den själv...

http://www.ps3-hacks.com/file/122
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Gling Visa Inlägg
      Tja.. Ursäkta att jag är lite noob, men vore tacksam för hjälp

Har alltså tankat "snes9x-ps3-build4.3.7", och i README står det:

To compile the 720p build:
      -------------------------
      NOTE: ONLY FOLLOW STEP 1 IF YOU HAVE SDK 1.92 OR LOWER
      1 - Edit the Makefile and remove the following from PPU_CXX_FLAGS and PPU_CFLAGS:

-DPS3_SDK_3_41

2 - Go to the pkg folder inside the source directory.
      2 - If there is a 'PARAM.720P' file, rename PARAM.SFO to 'PARAM.480P', and rename 'PARAM.720P' to PARAM.SFO. Otherwise, do nothing and go to step 4
      3 - Do 'make clean && make && make pkg'

Jag hittar PARAM.720P filen och kan renama den, men sen då? punkt nummer 3 är väldigt luddig för mig, känns som man måste compila builden på nåt sätt.
      Jag sätter ju bara i USB stickan och installerar .pkg filen som finns från början, och då är ju inte rename-grejen med.. antar jag? Jag har provat och det funkar inte...

Hjälp helt enkelt.
      Det du hänvisar till i Redame-filen är OM du vill kompilera den själv, om du t.ex. tänker lägga till/förbättra något.
      Ska du endast använda den fö att spela så är det bara att installera en av pkg-filerna som liggter med i rarfilen, "snes9x-ps3-build-4.3.7-fw3.15.pkg" om du har Fw 3.15 i din PS3 eller "snes9x-ps3-build-4.3.7-fw3.41.pkg" om du har 3.41.
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Se där ja, den där settingsscreenen hade fallit bort för mig totalt... Ännu mer noobigt då...

Tack

Comment

Ingen fara
          Senaste modellen från PS3-hacks.com var ruggigt trevlig tyckte jag själv.
          Kommer nytt lite titt som tätt, prova även FCEmu NES emun så har du fler timmars spelande framför dig
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X