Det dök precis upp ett rykte om att någon med hjälp av en brute-force attack har lyckats knäcka PS3:ans "Master Key". Tror dock att man bör ta detta rykte med en nypa salt, då det känns osannolikt att det skulle gå att få ut denna nyckel på mindre än 30 minuter som det påstås. Mer om detta finns att läsa på psx-scene http://psx-scene.com/forums/f6/rumor...y-found-72158/
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rykte om att PS3's "Master Key" nu är knäckt
Collapse
X
-
XORLOSER = säker källa.
Kul att han verkar ha haft nytta av den där dumpen jag gjorde av USB-trafiken mellan ps3 och psdowngrade med beagle-analysatorn. Har nämligen inte sett någon annan sådan dump som innehåller ett fungerande challenge/response exempel som det han refererar till :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Masterkey är nyckeln som ger dig tillgång till i princip allt
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
- Citat
- Flag
Comment
-
Nu ser det äntligen ut som nyckeln är knäckt på riktigt. Även Mathieulh har konfirmerat detta, så vi får hoppas att det stämmer denna gång. http://psx-scene.com/forums/f6/real-...nfirmed-72463/
- Citat
- Flag
Comment
-
Masterkey och masterkey, det är *USB* master key som behövs för att få en service mode dongel / jig / psdowngrade att fungera :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Detta är intressanta nyheter indeed.
Comment