Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xxxx Varning Xxxxxxx!!Nedgradering sabbar Bluerayfilm-stödet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu har det kommit en lösning för att kunna byta ut hela blurayläsaren i en ps3, dvs som kan para ihop ps3:an med en komplett blurayläsare med nytt kretskort. Tidigare har vi ju bara kunnat byta själva linsen, inte styrkortet.

Denna lösning gör även att man kan få igång bluraystöd.

OBS fungerar ej med firmware 3.56 eller högre, det har fortfarande inte släppts någon lösning för att komma ur serviceläget på dessa.

http://psx-scene.com/forums/f6/final...onsoles-83352/
    Jag har hållt på testat det på en av mina privata maskiner, det verkar inte riktigt fungera som det ska, sen är informationen lite fail då det i videon som används som "proof" är en 60 gigare man arbetar med, med texten som tillhör videon sägs det vara en 40 gigare... hmm??

*edit:*

Såg nu lite info som fattades tidigare när jag läste det, man måste köra ner konsollen till 3.15 eller lägre först, fungerar alltså inte på 3.55
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Efter lite ytterligare testande på min privata konsoll har jag nu lyckats få det hela att fungera

Fun fact: Service teknikerna kan glo på Blu-ray filmer check this out: http://whipland.no-ip.org/.temp/20110316029.3gp

Stegen jag gjorde nu då för er som vill vara våghalsiga o prova själva;

1. Sätt konsollen i Service mode med Jigkick Dongel *jag körde en Teensy 2.0 med PSGrade*
      2. Downgradea konsollen till 3.41 *jag låg på 3.55, då vägrade den gå till något annat än moddad 3.41*
      3. Downgradea konsollen igen den här gången till 3.15
      4. Kör in USB sticka med filerna på och 3.15 OFW
      5. Kör in valfri Blu-ray film så DRL filerna blir omlåsta till nya läsaren
      6 Gå ut ur Servicemode *eller gör som jag gjorde, "downgradea till CFW" låt bli det om du inte är väldigt våghalsig då det kan gå käpp rätt åt h-vete om det blir fel ngnstans*

Videon ovan visar just det, på min 40 gigare som när jag fick den hade styrkort från ngn annans BD rom, något stolpskott hade bytt ut hela enheten och trott dom löst problemet med att lasern var död... yeah right... det ända som fungerade var att starta konsollen och uppdatera konsollen, samt installera apps... gick inte o köra någonting på den =)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ptjaa.. de va ju de här jag prova på min. inte lyckat direkt. läste de precis nu Swizzy.. vilken/vilka modeller har du gjort de här på ? CECHJ CECHK CECHL ? min som tappat heter CECHC,fast jag va enl. guide tvungen gå ner till 2.30.kan iofs prova 3.15 sen.. men ska ge mig på den där NOR maskinen. tror de va en CECHJ eller L kanske
        körde du remarry med att lägga in systemfilerna igen ? jag tror jag gjorde de med. men de ska tydligen va onödigt de med eller ? alltså skippa lägga in FWn. när man kör remarry.

edit:

eller ja. du skriver ju att du låser om en ny läsare. de jag testat e att låsa om en redan marryd drive i samma ps3. de e därför jag vill låsa min drive i en 16 NOR maskin. för att för den ps3an blir den som en ny BD.
        Last edited by gump; 2011-08-22, 01:20.

Comment

Original inlägg av gump Visa Inlägg
          ptjaa.. de va ju de här jag prova på min. inte lyckat direkt. läste de precis nu Swizzy.. vilken/vilka modeller har du gjort de här på ? CECHJ CECHK CECHL ? min som tappat heter CECHC,fast jag va enl. guide tvungen gå ner till 2.30.kan iofs prova 3.15 sen.. men ska ge mig på den där NOR maskinen. tror de va en CECHJ eller L kanske
          körde du remarry med att lägga in systemfilerna igen ? jag tror jag gjorde de med. men de ska tydligen va onödigt de med eller ? alltså skippa lägga in FWn. när man kör remarry.

edit:

eller ja. du skriver ju att du låser om en ny läsare. de jag testat e att låsa om en redan marryd drive i samma ps3. de e därför jag vill låsa min drive i en 16 NOR maskin. för att för den ps3an blir den som en ny BD.
          Kommer ärligt talat inte ihåg modellen
          Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X