Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jailbreak för dummies! Problem? Titta hit!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Läs på om cfw rebug. Den gillar jag. Vet bara inte om den är up2date. Mins inte version jag har nu.men alla nya jag spelat. Som jag köpt, gta 5 gt6 assassins creed black flag funkar från hdd

Comment

Personligen skulle jag rekomendera Rogero's CFW, rebug är mer för utvecklare egentligen =)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Då tror jag Rogero's CFW är bättre för mig för jag är inte så avancerad när det kommer till PS3.
        Bara så att jag inte drar ner något som jag inte ska använda, är detta rätt? http://www.ps3hax.net/2013/10/releas...-50-cfw-v1-00/
        Jag visste inte vad "CEX" står för nämligen.

Sen är det väll bara att följa guiden som står på första sidan som vanligt?

Comment

Ja fast jag är ingen utvecklare. De bara blidde rebug å i slutändan så spelar de ingen roll bara man e försiktigt. Någon får rätta mig men cex är de normala att ta å ingen fara att flasha. Dex är för debug maskiner eller konvertering till debug. Då lär man ha mer kött på bena.

Comment

CEX = Customer something
            DEX = Developer something
            REX = Retail something (typ butiks exemplar)

Original inlägg av Arre Visa Inlägg
            Då tror jag Rogero's CFW är bättre för mig för jag är inte så avancerad när det kommer till PS3.
            Bara så att jag inte drar ner något som jag inte ska använda, är detta rätt? http://www.ps3hax.net/2013/10/releas...-50-cfw-v1-00/
            Jag visste inte vad "CEX" står för nämligen.

Sen är det väll bara att följa guiden som står på första sidan som vanligt?
            Yes, det stämmer... och ja, har man 3.55 är det bara köra på som det står (eller lägre)

Har man högre måste man vara lite mer försiktig, t.ex. går du från Rogero till Habib eller åt andra hållet kan det uppstå problem... så håll dig helst till att bara uppdatera med rogero's, eller nedgradera till 3.55 mellan varje update...
            Last edited by Swizzy; 2014-01-16, 19:22.
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av gump Visa Inlägg
              Ja fast jag är ingen utvecklare. De bara blidde rebug å i slutändan så spelar de ingen roll bara man e försiktigt. Någon får rätta mig men cex är de normala att ta å ingen fara att flasha. Dex är för debug maskiner eller konvertering till debug. Då lär man ha mer kött på bena.
              Jag har en 13 årig systerson som sitter och spelar på mina konsoler ibland så det ska vara hyfsat säkert tycker jag :P

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              CEX = Customer something
              DEX = Developer something
              REX = Retail something (typ butiks exemplar)

Yes, det stämmer... och ja, har man 3.55 är det bara köra på som det står (eller lägre)

Har man högre måste man vara lite mer försiktig, t.ex. går du från Rogero till Habib eller åt andra hållet kan det uppstå problem... så håll dig helst till att bara uppdatera med rogero's, eller nedgradera till 3.55 mellan varje update...

Jag körde på som det stod i guiden på första sidan, nu får jag upp "The system software cannot be run correctly" när PS3an startar... Finns det något alternativ till att fixa detta UTAN att formatera den interna disken? Jag har nämligen väldigt många spel liggandes på den.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X