Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp manager!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp manager!

Varför ser jag spelet från den externa hårddisken med backup manager och inte med Gaia manager, det visar att jag har hdd inkopplad men visar inga spel.Spelen ligger på hdd i mappen GAMEZ?

Vilken version av Gaia Manager har du installerat? det följer med 2st PKG filer, du bör använda dom som är märkt med just GAMEZ
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Skall kolla detta, tror jag tog den övre filen vilket inte var GAMEZ. V 1.04.1.

Comment

Well there is your problem, and solution...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Funkar perfekt, tack för hjälpen...

Comment

Nya Gaia släpptes ju häromdagen.
            Är rätt färsk på området, körde med Rogero innan.

En sak fick mig att undra:

Original inlägg av psx-scene
            The package comes with 3 different versions of Gaia. One of them takes games from the GAMES folder, one from the GAMEZ folder, and one from the BRRips folder. It's mainly for compatibility with other backup managers. Since most managers now allow you to select where to load your games from (Ex Rogero's and MultiMan both have these options), it doesn't really matter which one you use. You only need to install 1 of the 3 packages based on your choice.
            Så om jag förstått det rätt så laddar varje version från en specifik plats?
            Provade att installera fler än 1, vill ju kunna lira rippade spel, samt spel från intern och extern hdd.
            Men det funkade inte att installera fler än 1 pkg, ps3an ansåg att det var samma program.
            i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
              Nya Gaia släpptes ju häromdagen.
              Är rätt färsk på området, körde med Rogero innan.

En sak fick mig att undra:

Så om jag förstått det rätt så laddar varje version från en specifik plats?
              Provade att installera fler än 1, vill ju kunna lira rippade spel, samt spel från intern och extern hdd.
              Men det funkade inte att installera fler än 1 pkg, ps3an ansåg att det var samma program.
              Det är samma program, det som skiljer är vart den letar efter spel (GAMES, GAMEZ eller BRRIPS typ... )
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Det är samma program, det som skiljer är vart den letar efter spel (GAMES, GAMEZ eller BRRIPS typ... )
                Så långt fattade jag med. Men det känns puckat på nåt sätt.
                Om ja t.ex först vill spela från intern hdd och sen från extern, måste jag då installera pkg filen emellan spelsessionerna?

Comment

Så långt fattade jag med. Men det känns puckat på nåt sätt.
                  Om ja t.ex först vill spela från intern hdd och sen från extern, måste jag då installera pkg filen emellan spelsessionerna?
                  bara om du har varit så pass jobbig att du lagt spelen i mappar med olika namn för dom olika enheterna
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    bara om du har varit så pass jobbig att du lagt spelen i mappar med olika namn för dom olika enheterna
                    Så mapparna ska heta exakt samma för att kunna hittas av managern?
                    Förstår inte varför många kör ju gamez på usb o games på ps3, eller tvärton. Kanske inte e så smart

Comment

Så mapparna ska heta exakt samma för att kunna hittas av managern?
                      Förstår inte varför många kör ju gamez på usb o games på ps3, eller tvärton. Kanske inte e så smart
                      Det är bara puckat håller man sig till en standard, t.ex. gamez har man ju liksom inga problem!
                      Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X