Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3 Root Key äntligen funnen!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS3 Root Key äntligen funnen!!

Nyckeln som alla väntat på är äntligen funnen, och det var ingen mindre än hacker gurun Geohot som fann den.

http://psx-scene.com/forums/f6/geoho...oot-key-74255/

Detta är början på total frihet

Sug på den, Sony!

Trevligt... inte mycket tid kvar så har vi som sagt en CFW

och det bästa; man behöver inga special grejer för att installera skiten
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ja detta låter ju bra..vad det nu innebär..alla svävar om att ALLT är tillgängligt..men vad ÄR tillgängligt..att signa egen kod? det Är ju en spelkonsoll..så spelen är ju prio för en "svensson" men vad jag fattar det som så är det en rejäl dunder burk oxå..duktiga processorer och allt..vad kan man göra om den till mer än en dator? kan man kunna pimpa den med mer minne o saker? fan jag som köpte mig en ny dator i julklapp

Comment

Det är det ända som den saknar; Ramminne... den har en rejäll processor, och en rejäll grafikprocessor... men den har ont om ram minne, i en vanlig dator brukar man ju köra flera GB ram, i den här maskinen har man inte äns det (om jag inte minns fel)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tror inte ens man kommer behöva custom firmware, bara att signera det man vill köra. Spel lär det bara vara att patcha så att dom går att installera direkt på hårddisken och signera om...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

det är ju verkligen fantastiskt!
            men varför har det tagit 4 år? det verkar ju ha gått väldigt fort from det att den f:a dongeln kom ut för några månader sen. nu hoppas jag på att dom portar en rktigt bra versin av plex eller xbmc eller vlc

Comment

Original inlägg av alfredsson Visa Inlägg
              det är ju verkligen fantastiskt!
              men varför har det tagit 4 år? det verkar ju ha gått väldigt fort from det att den f:a dongeln kom ut för några månader sen. nu hoppas jag på att dom portar en rktigt bra versin av plex eller xbmc eller vlc
              De hackers som utfört detta har inget intresse av att kreti och pleti skall spela piratspel. Så länge otheros fanns med så var alla nöjda. Och inom slutna kretsar har det funnits massor med information som vi inte vetat om.

När sony tog bort otheros/Linux så blev dessa hackers provocerade och har nu knäckt ps3:an mest för att jävlas tillbaka med Sony.

Att psjailbreak och downgrader släpptes publikt var nog mest ett sätt för några ur "de slutna kretsarna" att roffa åt sig lite pengar när dom ändå visste att dessa lösningar skulle vara mycket kortsiktiga och att det var bättre lösningar på gång...dvs man har hållit dessa vägar att knäcka ps3:an internt tills dom såg att bättre lösningar var på gång så det är skitsamma om man släpper dom publikt så att Sony täpper till hålen...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Tror inte ens man kommer behöva custom firmware, bara att signera det man vill köra. Spel lär det bara vara att patcha så att dom går att installera direkt på hårddisken och signera om...
                Ser ut att stämma. CFW är inte nödvändigt. Det är bara att signera homebrews och spel precis på samma sätt som Sony gör Dock så vore ju ett riktigt schyst CFW ändå inte helt fel Jag känner mig som ett barn kvällen före julafton nu. Kan knappt vänta på alla trevliga saker som kommer släppas

Comment

https://spreadsheets.google.com/pub?...GB&output=html

Här uppdateras nycklar hela tiden
                  Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                  snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                  /Nalle Puh

Comment

http://www.multiupload.com/099G7X4236

Vet inte om det är tillåtet men här är en fixad Eboot för GT5... (ta bort den ifall det är dumt )

OBS! är för US versionen, BCUS98114, och är inte testad på EU versionen...
                    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                    /Nalle Puh

Comment

Guide till PS3 nycklarna???? Nån som vet??

Guide till detta hade inte varit fel för oss som är nya i PS3 världen!!

Comment

Original inlägg av pero720 Visa Inlägg
                        Guide till detta hade inte varit fel för oss som är nya i PS3 världen!!
                        Om du inte besitter extremt bar skills i programmering så är de rätt värdelösa för dig. Bara luta dig tillbaka och låt andra göra jobbet.

Fix till spel som ej har fungerat än har redan kommit så som GT5 och NFS :HP2

Signerade Homebrew lär följa ganska snart.

Så bry dig inte om nycklar, dessa lekar andra med åt dig.
                        360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

Tack

Tackar!!

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
                            Ser ut att stämma. CFW är inte nödvändigt. Det är bara att signera homebrews och spel precis på samma sätt som Sony gör Dock så vore ju ett riktigt schyst CFW ändå inte helt fel Jag känner mig som ett barn kvällen före julafton nu. Kan knappt vänta på alla trevliga saker som kommer släppas
                            Kommer troligen inte behövas nej, men varför inte göra en vettig FW som stödjer att ladda homebrew på vettiga vis när man ändå håller på? t.ex. från USB hårddisk eller liknande, eller varför inte baka in FTP i firmwaren?
                            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Kommer troligen inte behövas nej, men varför inte göra en vettig FW som stödjer att ladda homebrew på vettiga vis när man ändå håller på? t.ex. från USB hårddisk eller liknande, eller varför inte baka in FTP i firmwaren?
                              Det skulle jag gilla!
                              Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                              Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X