Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3 Root Key äntligen funnen!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Det skulle jag gilla!
    det är du inte ensam om

Sen skulle man kunna lägga in så att ps3:an får stöd för alla möjliga blu-ray spelare, och inte blir låst till den som finns nu t.ex.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Det är det ända som den saknar; Ramminne... den har en rejäll processor, och en rejäll grafikprocessor... men den har ont om ram minne, i en vanlig dator brukar man ju köra flera GB ram, i den här maskinen har man inte äns det (om jag inte minns fel)
      PS3:n har bara totalt 512MB RAM, 256MB dedikerat till systemet och 256MB dedikerat till grafikprocessorn. Redan i Linux i Other OS märkte många hur snålt ramminnet var. Gnome ex var ofta för tungt och användare fick nöja sig med Fluxbox eller XFCE. Men jag tror att för media som Boxee, XBMC och liknande är det nog möjligtvis genomförbart genom att skippa grafiskt gränssnitt under osv. Men för vanlig dator är det nog ett dött lopp. Billiga nettops som anses som ganska prestandasnåla datorer sitter på ex 2GB ram. Min router/nas har 256MB och det enda den gör just nu är att serva filer.

RSX som PS3 använder är ju av NVidia G70 arkitekturen och den stödjer inte VDPAU vilket nästan är ett krav med Linux för vissa maskiner om du vill spela 720P och 1080P. Men jag antar att Cell kan fixa biffen. Nu finns ju XBMC för OSX, GNU/Linux och Windows. Det blir nog antagligen en del jobb att porta över XBMC till XMB så i början kanske det vore intressant att få igång det på ex Debian/Ubuntu men då blir det som sagt inget VDPAU.

PS3 är i vilket fall mycket intressantare nu tycker jag än Xbox360.

Det jag önskar till PS3an är stöd för fler filändelser och codecs i XMB. Sen önskar jag stöd för fler filsystem; NTFS, ext3, ext4, hfs, hfs+, kanske en port av Chromium och möjlighet att ta del av NFS utdelningar.
      Last edited by razor1394; 2011-01-03, 21:59.

Comment

Betyder detta med rootkey att man kan komma åt sparfiler m.m. från en hdd som suttit i en numera rasad PS3?
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Behöver man inte sin ps3key dongel längre då eller?

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
            Betyder detta med rootkey att man kan komma åt sparfiler m.m. från en hdd som suttit i en numera rasad PS3?
            Det märker vi, tidigare har infon varit låst till den Ps3 den installerats i så chanserna är små.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
              Behöver man inte sin ps3key dongel längre då eller?
              Om dom lyckas med en CFW som på PSP så nej inte efter man flashat den, sen för att kunna vette katten
              Just nu så är KEyn fortfarande jädrigt stabil
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Någon som provat GT5 med PS3key 4.5?
                Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
                  Någon som provat GT5 med PS3key 4.5?
                  Så länge du har senaste payloaden så ser jag inga problem. Jag va tvungen att lägga in 3.50 spoof för att få det att funka, annars kom jag tillbaka till XMB. Så testa med antingen 3.50 eller 3.55 spoof tillsammans med Multiman eller Gaia manager.

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
                    Jag va tvungen att lägga in 3.50 spoof för att få det att funka, annars kom jag tillbaka till XMB. Så testa med antingen 3.50 eller 3.55 spoof tillsammans med Multiman eller Gaia manager.
                    Har du editerat PARAM.SFO något eller endast bytt ut EBOOT.BIN?
                    Är det US eller EU-versionen du kör? Vilken eboot.bin är det du använder?
                    Jag har HermesV4B-PSN-3.41-3.50SPOOF, Gaia_V1.04.1, GT5 EU-version, editerad param.sfo (3.4100) utbytt Eboot.bin till BCES00569_GT5_1.00.zip.
                    Jag kommer så långt så att den silvriga GT-logon kommer fram någon sekund, sen svart skärm.
                    Oavsett om jag trycker cirkel eller kryss så går den vidare och silvriga logon kommer fram igen, men sen står den där och tuggar bara, händer ingenting.
                    Trycker jag på 'PS'-knappen kommer ikonen (snurrande klocka) för aktivitet upp i övre högra hörnet, men inget mer händer, ingen hdd-aktivitet ingenting.
                    Nån som har ett tips på vad som bör göras?
                    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Har du editerat PARAM.SFO något eller endast bytt ut EBOOT.BIN?
                      Är det US eller EU-versionen du kör? Vilken eboot.bin är det du använder?
                      Jag har HermesV4B-PSN-3.41-3.50SPOOF, Gaia_V1.04.1, GT5 EU-version, editerad param.sfo (3.4100) utbytt Eboot.bin till BCES00569_GT5_1.00.zip.
                      Jag kommer så långt så att den silvriga GT-logon kommer fram någon sekund, sen svart skärm.
                      Oavsett om jag trycker cirkel eller kryss så går den vidare och silvriga logon kommer fram igen, men sen står den där och tuggar bara, händer ingenting.
                      Trycker jag på 'PS'-knappen kommer ikonen (snurrande klocka) för aktivitet upp i övre högra hörnet, men inget mer händer, ingen hdd-aktivitet ingenting.
                      Nån som har ett tips på vad som bör göras?
                      Det är många som har samma problem som du, vet faktiskt inte varför det funkar för vissa och andra inte. Den enda lösningen jag sett som folk sagt funkar är att ta bort all GT5 data från PS3 och sen föra över spelet på nytt i patchat läge och även köra det i patchat läge. Dock tycks inte denna lösning funka för alla.

Förhoppningsvis kommer de släppas en manager som är signerade och kan köras på 3.55. Geohot har redan kört ett homebrew test på 3.55 som funkar, så under veckan lär det kanske släppas något som gör att alla kan göra GT5.

För övrigt så kör jag med samma grejer som du, men jag lät managern fixa PARAM.SFO till 3.41, men de ska nog inte spela någon roll. Kan kanske vara värt att testa iaf :P

Comment

Får samma fel på GT5 (som ovan) med Gaia 1.0.4.1 men liret funkar bra med Open Manager.
                        Edit.. backup manager använder jag förresten för GT 5 och det funkar.
                        Licenses och practice funkar dock tveksamt och hänger ofta spelet.
                        Last edited by wmadoss; 2011-01-04, 16:34.

Comment

Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
                          Edit.. backup manager använder jag förresten för GT 5 och det funkar.
                          Licenses och practice funkar dock tveksamt och hänger ofta spelet.
                          Gamla vanliga första versionen av backupmanager?
                          Får prova det i så fall, trodde absolut att man behövde de senaste för att få igång spelet.

Comment

Gamla vanliga första versionen av backupmanager?
                            Får prova det i så fall, trodde absolut att man behövde de senaste för att få igång spelet.
                            Osäker men det är ngn bra gammal version då jag inte använt backupmanager sen gaia kom.
                            Ska även testa med US versionen nu och multimanager då spelet hänger sig om man tex försöker köra Top Gear banan eller vissa licenses för mig med EU versionen.

Comment

om dom nu kan göra allt dom vill och avkoda alla filer..kan dom inte avkoda senaste fw (3.55?) och GÖRA så det blir lika hackbart som 3.41..så BORDE ju alla spel som kräver 3.50 funka..eller har jag fel?

Comment

Original inlägg av kallstrom_74 Visa Inlägg
                                om dom nu kan göra allt dom vill och avkoda alla filer..kan dom inte avkoda senaste fw (3.55?) och GÖRA så det blir lika hackbart som 3.41..så BORDE ju alla spel som kräver 3.50 funka..eller har jag fel?
                                De som har åstadkommit detta är inte intresserade av att få folk att spela piratspel. Det har alltid vart en bi-effekt av deras åstadkommanden.

EDIT:
                                http://www.youtube.com/watch?v=YbUVg...eature=related
                                där har ni en länk där de själva säger det jag sade ovan.
                                Last edited by Lockzi; 2011-01-05, 03:48.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X