Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Boota med CFW via key snart? :confused:

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Boota med CFW via key snart? :confused:

Hej.

Sitter med en Slim OFW 2.85 och funderar på om man ska avvakta med att uppgradera till 3.41. Har en Ps3Key idag men har inte använt den ännu.

Såg att första CFW är ute nu, inget man kan köra sina backups på ännu..

Nu funderar jag på om man ska uppgradera sig till OFW 3.41 och sen installera CFW eller någon som vet om man skulle snart kunna boota via en Key för att köra CFW3.41 virtuellt ovanpå 2.85 t.ex.?

Jag skulle avvakta ett tag och se vad som kommer, för det går inte att starta spelbackuper med cfw som finns tillgängliga änsålänge.. Och när det kommer cfw som kan göra detta så behöver du ingen dongel alls... du stoppar den på en usb sticka bara och går in i recovery mode och väljer system update... dock kommer det bli den version du väljer då du inte kan ha 2.85 kvar...
    Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
    Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av Electron Visa Inlägg
      Jag skulle avvakta ett tag och se vad som kommer, för det går inte att starta spelbackuper med cfw som finns tillgängliga änsålänge.. Och när det kommer cfw som kan göra detta så behöver du ingen dongel alls... du stoppar den på en usb sticka bara och går in i recovery mode och väljer system update... dock kommer det bli den version du väljer då du inte kan ha 2.85 kvar...
      Det är just det jag vill fortfarande kunna göra, kan jag behålla 2.85 för t.ex. Linux.. Det som jag funderar på nu är om det skulle gå att göra en PUP av en OFW 2.85, är osäker på hur långt de har kommit med CFW i serviceläge... skulle den kunna boota i annan del av flash, typ "virtuellt" och komma åt min OFW 2.85 så skulle jag kunna kanske dumpa en PUP ..

Comment

Original inlägg av PRB Visa Inlägg
        Det är just det jag vill fortfarande kunna göra, kan jag behålla 2.85 för t.ex. Linux..
        Det är därför dom har knäckt ps3an nu, för att kunna köra linux och homebrew...
        Ta en titt här en gång
        Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
        Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av PRB Visa Inlägg
          Det är just det jag vill fortfarande kunna göra, kan jag behålla 2.85 för t.ex. Linux.. Det som jag funderar på nu är om det skulle gå att göra en PUP av en OFW 2.85, är osäker på hur långt de har kommit med CFW i serviceläge... skulle den kunna boota i annan del av flash, typ "virtuellt" och komma åt min OFW 2.85 så skulle jag kunna kanske dumpa en PUP ..
          du kan bygga CFW'n med vilken version du vill det ända som den här CFW'n gör är att ge dig ett extra meny val (Install Package Files) som låter dig installera SIGNERAD homebrew...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag skulle uppdatera till 3.15 max om jag hade velat ha Linux stödet kvar

Skulle jag vilja spela spel skulle jag uppgraderat till 3.41 och sparat Flash1-3 minnesbankerna o behöver jag nedgradera är man lite säkrare på att få behålla sitt blålaser filmstöd med flash 1-3 backuppen.

Jag har personligen inte kört in CFW då den inte gör något jag har navändning av.
            Jag ligger själv på 3.15 på en ps3a hemma jag kör *nix på och 3.41 jag testar hemhyrt o emulatorer på
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X